2. Prioritní témata pro společné projekty vysokých škol bez předem vyčleněné alokace
2. a) rozvoj metod hodnocení kvality vzdělávací činnosti akademických pracovníků
Standardy kvality výuky na českých vysokých školách
1. 1. 2023–31. 12. 2023
Masarykova univerzita
Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze, Janáčkova akademie múzických umění, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně, Ostravská univerzita, Slezská univerzita v Opavě, Technická univerzita v Liberci, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Karlova, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Pardubice, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Veterinární univerzita Brno, VŠB - Technická univerzita Ostrava, Vysoká škola ekonomická v Praze, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Západočeská univerzita v Plzni
Cílem projektu je analyzovat stávající praxi zapojených veřejných vysokých škol v oblasti stanovených standardů kvality výuky a metod hodnocení kvality výuky. V závislosti na tom vznikne přehled standardů, jež definují kvalitní výuku. Ten bude využitelný pro každodenní praxi vysokoškolských vyučujících a dopomůže jim nejen ke zvýšení motivace pro výuku, ale také jim napomůže v rozvoji jejich sebepojetí v roli vyučujících.
Návrh kompetenčního rámce vysokoškolských vyučujících
Návrh sady indikátorů kvality výuky na VŠ
Přehled využívaných metod hodnocení kvality výuky na zapojených VŠ s důrazem na jejich výhody a nevýhody (UK + MUNI)
Přehled využívaných evaluačních nástrojů na zapojených VŠ s důrazem na jejich výhody a nevýhody (UK + MUNI)
Sdílení zkušeností a dobré praxe zapojených VŠ v oblasti hospitace akademických pracovníků při realizaci výuky
Desatero kvalitní a smysluplné hospitace akademických pracovníků při realizaci výuky
Workshopy a společná setkání projektového týmu
ZDE naleznete odkaz na online seminář „Online hospitace - pilotní úvahy“, který se uskutečnil v rámci výše zmíněného projektu.