• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator

    Microsoft Teams

    Microsoft Teams je aplikace pro spolupráci, která umožňuje např. odesílat textové zprávy, komunikaci s hlasem a s videem, sdílení plochy, možnost záznamu komunikace, prostor pro skupiny (společné dokumenty, správa úkolů...). Zaměstnanci a studenti UK mají k této službě přístup prostřednictvím uživatelského účtu Centrální autentizační služby (CAS).


    Výhody:


    • podpora z Centra pro podporu e-learningu Univerzity Karlovy

    • sdílení obrazovky

    • chat ve skupině a chat s jednotlivcem

    • velké množství studentů ve skupině (max. 250 studentů pro online schůzku)

    • student si nemusí instalovat aplikaci, zkoušky se může zúčastnit pomocí vygenerovaného linku, který si otevře pomocí webového vyhledávače (nedoporučuje se při státní zkoušce)

    • v případě nutnosti je možnost nahrávat online vysílání/zkoušení (u běžných kontrol studia po dohodě se všemi účastníky online schůzky, u státních závěrečných zkoušek dle podmínek uvedených v zákoně o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů (dále jen „zákon“)

    • možnost vypnout mikrofon účastníkům při přednášce, aby nebyl rušen ten, kdo právě mluví

    • umožňuje zkoušení v reálném čase (vhodné především k individuálnímu zkoušení)

    • možnost tzv. „zvednuté ruky“, která nahrazuje přihlášení se ve třídě

    • při využití MS Forms umožňuje tajné hlasování (Při sdílení hlasování v chatu všem účastníkům schůzky!)

    • 9 (3x3) souběžných streamů videa při schůzce


    Nevýhody:


    • Přihlašování pod různými účty (typicky fakultní účet jmeno_prijmeni@fakulta.cuni.cz a univerzitní účet (dále UK) cislo_osoby@.cuni.cz) může vést k odlišným právům, k využívání jednotlivých možností v týmech i při online schůzce.

      Příklad: Když vytvoříme schůzku pod UK přihlášením cislo_osoby@.cuni.cz a pozveme všechny členy pod UK účtem cislo_osoby@.cuni.cz, tak osoba s 2 účty má dvě možnosti:

      a) po přihlášení UK účtem cislo_osoby@.cuni.cz uvidí schůzku ve svém MS Teams kalendáři;

      b) po přihlášení fakultním účtem jmeno_prijmeni@fakulta.cuni.cz ve svém MS Teams kalendáři tuto schůzku neuvidí.




    Podpora pro MS Teams od Univerzity Karlovy:

    Kontakt na helpdesk: teams-podpora@cuni.cz

    Kontakt v případě problémů s autentifikací: Bc. Aleš Houdek; Ing. Martin Řepa


    Support for MS Teams from Charles University:

    Helpdesk: teams-podpora@cuni.cz

    Issues with authentication: Bc. Aleš HoudekIng. Martin Řepa


    FAQ k MS TEAMS najdete zde.




    Poslední změna: 27. květen 2020 14:50 
    Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
    Sdílet na: