• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator

    FAQ k MS Teams

    Dotaz:

    Mám již přístup do Moodle, ale nevím, zdali také automaticky do Office

    365 a jak se tam dostat.


    Odpověď:

    Návody, jak se přihlásit do office365 a aplikace MS Teams, a to včetně instruktážních videí, naleznete zde.


    Dotaz:

    Ráda bych začala s kolegy pro distanční výuku využívat MS Teams. Jsme ale z různých fakult a na webináři jsem se dozvěděla, že zde může být problém s tím, že každá fakulta má "trochu jiný přístup". Dále já ani můj kolega jsme dosud nepoužívali MS Office. Poradil byste nám prosím, jak zařídit, abychom měli všichni stejný přístup?


    Odpověď:

    V tomto případě bude nejlepší, pokud se přihlásíte do celouniverzitního prostředí Office 365 (návod zde), pak by s přístupem neměl být problém. Pokud vás Office 365 přihlašuje automaticky fakultním účtem, pak se budete muset odhlásit a přihlásit znovu přes univerzitní účet (číslo_osoby@cuni.cz) a heslo do CAS.


    Dotaz:

    Plánujeme pravidelné on-line webináře pro studenty medicíny, které by měly sloužit jako náhrada výuky, která byla zrušena. Webináře chceme mít v období od - do. Vždy 4x týdně ve dnech po-čt v čase od 18 do 20 hodin. Nevím jaká bude účast, ale musíme počítat s větším množstvím studentů (100). V pondělí a ve středu chceme vysílat českou verzi a v úterý a ve čtvrtek chceme vysílat anglickou verzi. S ohledem na to, že se vyučující budou při vysílání střídat, rádi bychom, aby vysílání nebylo nutně spojené s mojí osobou.


    Odpověď:

    Pro Vaše předměty by bylo možná lepší zkusit prostředí MS Teams, v němž si můžete nastavit "třídu" a rozvhrnout výuku do celého semestru pomocí kalendáře.

    Třídu ve velikosti 100 studentů lze bez problémů provozovat.

    V tomto prostředí můžete vysílat přednášku online, nahrávat ji, nahrát tam různé soubory a výukové materiály, jsou k dispozici i další výukové nástroje.

    Výuku v Teams nemusíte nikde "rezervovat", kapacita je dostatečná.

    Prostředí je intuitivní, online nástroj pro vysílání přednášky je vizuelně podobný např. skypu či podobným produktům.


    Abyste měl aplikaci Teams k dispozici bez omezení, využijte raději univerzitní instalaci než instalace fakultní (odkaz zde). Vaše přihlašovací jméno by mělo být ve tvaru: ID@cuni.cz a heslo do CAS.


    Dotaz:

    Je možné evidovat "docházku" (účast) studentů na virtuální přednášce?


    Odpověď:

    Možností je více:

    a) pravděpodobně nejspolehlivější metodou je v průběhu přednášky zobrazit seznam účastníků a jména si poznamenat (nebo prostřednictvím printscreen vyfotit).


    b) Podívat se do chatu konverzace, kde je zaznamenáno, kdy se kdo ke konverzaci připojil nebo odpojil, nebo u zobrazené schůzky kliknout vpravo nahoře na seznam účastníků.


    U těchto možností ovšem nepoznáte, zda-li byl student na přednášce skutečně přítomen, nebo se jen přihlásil, ale přednášky se následně nezúčastnil. Seznam účastníků také nezobrazuje studenty, kteří schůzku/konverzaci již opustili.


    c) Můžete požádat studenty, aby zapsali své jméno do souboru „Poznámky ze schůzky“ (na horní liště; soubor, který mohou editovat všichni účastníci schůzky), ale v tomto případě nezabráníte studentům, aby na seznam zapisovali jména kolegů, kteří se přednášky neúčastní.



    Poslední změna: 4. prosinec 2020 09:25 
    Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
    Sdílet na: