FAQ k MS Teams ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Dotaz: Mám již přístup do Moodle, ale nevím, zdali také automaticky do Office 365 a jak se tam dostat. Odpověď: Návody, jak se přihlásit do office365 a aplikace MS Teams, a to včetně instruktážních vide [ URL "https://dl.cuni.cz/ms-teams/"] Dotaz: Ráda bych začala s kolegy pro distanční výuku využívat MS Teams. Jsme ale z různých fakult [ URL "https://stream.cuni.cz/cs/Detail/3389"] jsem se dozvěděla, že zde může být problém fakulta má "trochu jiný přístup". Dále já ani můj kolega jsme dosud nepoužívali MS Office. nám prosím, jak zařídit, abychom měli všichni stejný přístup? Odpověď: V tomto případě bude nejlepší, pokud se přihlásíte do celouniverzitního prostředí Office 3 [ URL "CCZV-226-version1-prihlaseni_do_celouniverzitniho_prostredi_office_365.pdf"] , pak neměl být problém. Pokud vás Office 365 přihlašuje automaticky fakultním účtem, pak se bud odhlásit a přihlásit znovu přes univerzitní účet (číslo_osoby@cuni.cz) a heslo do CAS. Dotaz: Plánujeme pravidelné on-line webináře pro studenty medicíny, které by měly sloužit jako ná která byla zrušena. Webináře chceme mít v období od - do. Vždy 4x týdně ve dnech po-čt v č hodin. Nevím jaká bude účast, ale musíme počítat s větším množstvím studentů (100). V pond chceme vysílat českou verzi a v úterý a ve čtvrtek chceme vysílat anglickou verzi. S ohled vyučující budou při vysílání střídat, rádi bychom, aby vysílání nebylo nutně spojené s moj Odpověď: Pro Vaše předměty by bylo možná lepší zkusit prostředí MS Teams, v němž si můžete nastavit rozvhrnout výuku do celého semestru pomocí kalendáře. Třídu ve velikosti 100 studentů lze bez problémů provozovat. V tomto prostředí můžete vysílat přednášku online, nahrávat ji, nahrát tam různé soubory a materiály, jsou k dispozici i další výukové nástroje. Výuku v Teams nemusíte nikde "rezervovat", kapacita je dostatečná. Prostředí je intuitivní, online nástroj pro vysílání přednášky je vizuelně podobný např. s produktům. Abyste měl aplikaci Teams k dispozici bez omezení, využijte raději univerzitní instalaci n fakultní (odkaz zde) [ URL "https://www.office.com/?auth=2"] . Vaše přihlašovací jméno by tvaru: ID@cuni.cz a heslo do CAS. Dotaz: Je možné evidovat "docházku" (účast) studentů na virtuální přednášce? Odpověď: Možností je více: a) pravděpodobně nejspolehlivější metodou je v průběhu přednášky zobrazit seznam účastníků poznamenat (nebo prostřednictvím printscreen vyfotit). b) Podívat se do chatu konverzace, kde je zaznamenáno, kdy se kdo ke konverzaci připojil n u zobrazené schůzky kliknout vpravo nahoře na seznam účastníků. U těchto možností ovšem nepoznáte, zda-li byl student na přednášce skutečně přítomen, nebo přihlásil, ale přednášky se následně nezúčastnil. Seznam účastníků také nezobrazuje studen schůzku/konverzaci již opustili. c) Můžete požádat studenty, aby zapsali své jméno do souboru „Poznámky ze schůzky“ (na hor který mohou editovat všichni účastníci schůzky), ale v tomto případě nezabráníte studentům zapisovali jména kolegů, kteří se přednášky neúčastní.