1. fáze: Příprava na zkoušení
Vytvoření termínu na zkoušku
MS Teams má pro vytvoření online schůzky několik možností, doporučujeme možnost založení prostřednictvím kalendáře a tlačítka „Nová schůzka“ (viz návod Vytvoření a nastavení schůzky v MS Teams). Při plánování termínů je možné zvážit počet zkoušených studentů a dle preferencí vytvořit online schůzku dvěma způsoby:
1) Vytvořit separátní online schůzku / zkoušku pro každého zkoušeného studenta (tj. každý student bude mít svoji vlastní online schůzku odpovídající termínu a času státní zkoušky).
Výhodou tohoto způsobu je, že každý student má svůj vlastní jedinečný odkaz na schůzku, do které se nebudou přihlašovat další studenti v pořadí a nebude tak docházet k rušení.
Další výhodou je, že v případě nahrávaní vznikne jedno video dostupné (ke zhlédnutí – viz dále) pouze tomuto studentovi.
V případě zajištění veřejnosti je nutné dbát, aby byly zveřejněné odkazy na všechny online schůzky.
Komise a ostatní účastníci zkoušky se musí vždy přihlásit do nové schůzky.
Návod pro vytvoření separátní schůzky naleznete zde.
2) Vytvořit spojenou online schůzku / zkoušku pro všechny zkoušené studeny v jednom termínu (tj. všichni studenti se budou postupně připojovat do společné schůzky).
Je nutné zabezpečit orientační časový harmonogram přihlašování studentů.
Nevýhodou je, že v případě nahrávání je nutné dbát na vytvoření oddělených videí pro každého studenta zvlášť. Také jsou všechna videa přístupná všem účastníkům konference.
Při zajištění veřejnosti stačí zveřejnit pouze jeden odkaz na státní zkoušku.
Komise a ostatní účastnící zkoušky jsou po celý čas přihlášení pouze v jedné schůzce.
Kontrola technických podmínek
Zkoušející/administrátor nastaví v Možnosti schůzky / Meeting options, aby pouze student a zkoušející byli v roli prezentátora a mohli tedy sdílet plochu, řídit schůzku atd., a dále aby pouze lidé z organizace mohli být automaticky vpuštěni z předsálí (aby se do schůzky nepřipojoval někdo anonymně bez pozvání) – viz návod Vytvoření a nastavení schůzky v MS Teams.
V pozvánce na online schůzku je třeba, kromě obecných pravidel (viz výše), informovat studenta o následujícím:
Aplikaci MS Teams si student musí předem nainstalovat.
Do lokální aplikace MS Teams musí být student přihlášen svým Office , (např. ) – viz návod na přihlášení do MS Teams.
Student si v MS Teams může sám zkusit testovací hovor (viz nápověda) – tento hovor nenahrazuje možnost testovacího hovoru s administrátorem zkoušky.
Návod k nastavení kamery a mikrofonu naleznete zde.
Poznámka: Ke schůzce se lze připojit také v podporovaném webovém prohlížeči Chrome nebo Edge, ale student pak nebude moci současně používat kameru a sdílet obsah obrazovky svého počítače. Je proto důrazně doporučeno mít aplikaci MS Teams předem nainstalovanou. Při zajištění veřejnosti si však účastníci mimo komise a studenta nemusí instalovat aplikaci.
Nahrávání: Nahrává-li se v MS Teams, je nahrávka automaticky uložena do služby Microsoft Stream v MP4 formátu a zpřístupněna i studentovi. Po ukončení nahrávání záznamu v MS Teams a jeho uložení do služby Stream je potřeba, aby administrátor schůzky studentovi odebral přístup k záznamu nebo administrátor záznam ze služby Stream stáhnul a následně ho ve Stream vymazal, čímž se záznam znepřístupní i studentovi. Detaily k práci s Microsoft Stream viz nápověda zde.
Nahrávání probíhá současně v OBS Studiu na lokálním počítači administrátora/zkoušejícího, aby se tak předešlo úmyslnému či nechtěnému vypnutí nahrávání studentem či zkoušejícím nebo případným technickým potížím se zpracováním nahrávky na straně Teams.