1. fáze: Příprava na zkoušení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 1. fáze: Příprava na zkoušení Vytvoření termínu na zkoušku MS Teams má pro vytvoření online schůzky několik možností, doporučujeme možnost založení p kalendáře a tlačítka „Nová schůzka“ (viz návod Vytvoření a nastavení schůzky v MS Teams). termínů je možné zvážit počet zkoušených studentů a dle preferencí vytvořit online schůzku 1) Vytvořit separátní online schůzku / zkoušku pro každého zkoušeného studenta (tj. každý svoji vlastní online schůzku odpovídající termínu a času státní zkoušky). • Výhodou tohoto způsobu je, že každý student má svůj vlastní jedinečný odkaz na schůzku, nebudou přihlašovat další studenti v pořadí a nebude tak docházet k rušení. • Další výhodou je, že v případě nahrávaní vznikne jedno video dostupné (ke zhlédnutí – vi tomuto studentovi. • V případě zajištění veřejnosti je nutné dbát, aby byly zveřejněné odkazy na všechny onli • Komise a ostatní účastníci zkoušky se musí vždy přihlásit do nové schůzky. Návod pro vytvoření separátní schůzky naleznete zde. [ URL "CCZV-287-version1- mst_vytvoreni_a_nastaveni_online_schuzky.pptx"] 2) Vytvořit spojenou online schůzku / zkoušku pro všechny zkoušené studeny v jednom termín studenti se budou postupně připojovat do společné schůzky). • Je nutné zabezpečit orientační časový harmonogram přihlašování studentů. • Nevýhodou je, že v případě nahrávání je nutné dbát na vytvoření oddělených videí pro kaž zvlášť. Také jsou všechna videa přístupná všem účastníkům konference. • Při zajištění veřejnosti stačí zveřejnit pouze jeden odkaz na státní zkoušku. • Komise a ostatní účastnící zkoušky jsou po celý čas přihlášení pouze v jedné schůzce. Kontrola technických podmínek Zkoušející/administrátor nastaví v Možnosti schůzky / Meeting options, aby pouze student a v roli prezentátora a mohli tedy sdílet plochu, řídit schůzku atd., a dále aby pouze lidé mohli být automaticky vpuštěni z předsálí (aby se do schůzky nepřipojoval někdo anonymně b návod Vytvoření a nastavení schůzky v MS Teams. V pozvánce na online schůzku je třeba, kromě obecných pravidel (viz výše), informovat stud následujícím: • Aplikaci MS Teams si student musí předem nainstalovat. • Do lokální aplikace MS Teams musí být student přihlášen svým Office 365 účtem číslo- osoby(zavinac)cuni.cz [ MAIL "365 účtem číslo-osoby(zavinac)cuni.cz"] , (např. 12345678( [ MAIL "12345678(zavinac)cuni.cz"] ) – viz návod na přihlášení do MS Teams. • Student si v MS Teams může sám zkusit testovací hovor (viz nápověda [ URL "https://suppo cs-cz/article/spr%c3%a1va-nastaven%c3%ad-hovor%c5%af-v-teams-456cb611-3477-496f-b31a-6ab CZ&rs=cs-CZ&ad=CZ"] ) – tento hovor nenahrazuje možnost testovacího hovoru s administrát Návod k nastavení kamery a mikrofonu naleznete zde. [ URL "https://support.office.com/cs-c %c3%a1va-nastaven%c3%ad-zvuku-ve-sch%c5%afzce-p%c5%99es-teams-6ea36f9a-827b-47d6-b22e-ec94 CZ&rs=cs-CZ&ad=CZ"] Poznámka: Ke schůzce se lze připojit také v podporovaném webovém prohlížeči Chrome nebo Ed pak nebude moci současně používat kameru a sdílet obsah obrazovky svého počítače. Je proto doporučeno mít aplikaci MS Teams předem nainstalovanou. Při zajištění veřejnosti si však ú komise a studenta nemusí instalovat aplikaci. Nahrávání: Nahrává-li se v MS Teams, je nahrávka automaticky uložena do služby Microsoft S formátu a zpřístupněna i studentovi. Po ukončení nahrávání záznamu v MS Teams a jeho ulože Stream je potřeba, aby administrátor schůzky studentovi odebral přístup k záznamu nebo adm ze služby Stream stáhnul a následně ho ve Stream vymazal, čímž se záznam znepřístupní i st k práci s Microsoft Stream viz nápověda zde [ URL "https://docs.microsoft.com/en-us/stream Nahrávání probíhá současně v OBS Studiu na lokálním počítači administrátora/zkoušejícího, předešlo úmyslnému či nechtěnému vypnutí nahrávání studentem či zkoušejícím nebo případným potížím se zpracováním nahrávky na straně Teams.