• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator

    Jak poskytovat studujícím průběžnou a konstruktivní zpětnou vazbu?

    Interaktivní online workshop se bude zabývat jednou ze zásadních oblastí formativního hodnocení, kterou je poskytování zpětné vazby. Konstruktivní zpětnou vazbu vnímáme jako nedílnou součást hodnocení, které podporuje učení. Budou vyvozeny principy konstruktivní zpětné vazby, které pedagog uplatní jak ve své výuce, tak při v případě, že si studující poskytují vzájemnou zpětnou vazbu či reflektují výuku. Účastníci budou aktivními participanty realizovat dílčí aktivity využitelné ve výuce, které se vztahují k poskytování konstruktivní zpětné vazby, reflektovat je, navrhovat možnosti uplatnění daného přístupu ve výuce a sdílet své zkušenosti z praxe.

    Termín konání:

    31.10.2024, 13:00-16:00 

    Forma:

    online, Zoom


    Výsledky učení:

    Absolvent workshopu: 

    • popíše zásady pro poskytování konstruktivní zpětné vazby; 

    • rozliší vhodné a nevhodné formulace při poskytování konstruktivní zpětné vazby; 

    • formuluje konstruktivní zpětnou vazbu, která podporuje motivaci studujících a vede ke zlepšení jejich učení; 

    • navrhne využití realizovaných aktivit ve své výuce. 

    Kompetence rozvíjené v programu:

    Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 3 (zpětná vazba a hodnocení) Rámce pro efektivní výuku na UK, zejména oblast 3.2 a 3.3, t. j. 

    • 3.2. Vyučující poskytuje studujícím průběžnou a konstruktivní zpětnou vazbu, která podporuje jejich motivaci.

    • 3.3. Vyučující vytváří ve výuce prostředí, ve kterém je poskytování zpětné vazbynejen možné, ale i studujícími očekávané a vyžadované.

    Lektoři:

    PhDr. Karel Starý, Ph.D.

    PhDr. Karel Starý, Ph.D. působil jako učitel češtiny a dějepisu na základní škole a na gymnáziu. V současnosti pracuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání a jako vedoucí Střediska pedagogické praxe. Tématu školního hodnocení se dlouhodobě věnuje jak výzkumně, tak pedagogicky v kurzech pro studenty učitelství i učitele z praxe.


    PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.

    PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní a střední školy, obor ČJ – ZSV. Titul Ph.D. získala v oboru Pedagogika s disertační prací věnující se tématu formativního hodnocení. Ve své odborné činnosti se zabývá především literární výchově a rozvoji čtenářství na 1. stupni ZŠ, čtenářskou pregramotností a gramotností, školním hodnocením, formativním hodnocením, dobrovolnickou činností a didaktikou.


    Oba lektoři publikují zejména v recenzovaných časopisech, jsou spoluřešiteli řady grantů, zejména ESF projektů, zakládají si na týmové spolupráci a implementaci vědeckého poznání do reality školní praxe. Je spoluautorkou učebních textů, které transferují nejnovější vědecké poznatky (zejména z oblasti čtenářství, pedagogiky a didaktiky) do praxe a zpřístupňují je studentům, absolventům a učitelům z praxe.Oba spolupracují s celou řadou vzdělávacích institucí (Otevřeno, NPI ČR, ČŠI, MŠMT, …), věnují se lektorské činnosti, včetně vstupních a průběžných vzdělávání provázejících učitelů. 

    Lektoři programu jsou spoluautory e-booku Hodnocení pro učení. 


    Účast v programu je zdarma.

    Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese:



    Poslední změna: 28. srpen 2024 15:37 
    Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
    Sdílet na: