Univerzita Karlova vám s potěšením nabízí možnost účastnit se vzdělávacích programů organizovaných Asociací pracovníků univerzit (APUA), jejímž je členem. APUA poskytuje odborné vzdělávání pro univerzitní pracovníky v oblastech, jako jsou personalistika, právo, ekonomika a projektové řízení. Využijte výhody členství Univerzity Karlovy v této asociaci a získejte přístup k programům za zvýhodněnou cenu.
Zdanění přeshraničních příjmů (závislá činnost a ostatní) vč. vyplnění daňového přiznání
Pokud se zabýváte tématem mezinárodního zdanění, příjmem ze zaměstnání s mezinárodním prvkem a zdaněním dalších typů příjmů s mezinárodním prvkem, připravili jsme pro Vás webinář Zdanění přeshraničních příjmů (závislá činnost a ostatní) vč. vyplnění daňového přiznání. Přednáška bude doplněna praktickým příkladem zpracování daňového přiznání s mezinárodním prvkem.
Aktuality DPH se zaměřením na vysoké školy
Podrobně se podíváme na zákon č. 461/2024 Sb., vyhlášku 391/2024 Sb. o formulářových podáních, metodické informace GFŘ, na změny ZDPH 2025 a další roky – vybrané změny pro VŠ, změny v obratu a podmínky registrace plátce, dlouhodobý majetek vytvořený vlastní činností – zrušení a nový postup, změny § 57 ZDPH v r. 2025, změny u stavebních prací a nemovitých věcí od 1. 7. 2025, dodání knihy a poskytnutí obdobných služeb, odpočet daně, změny ve lhůtách pro uplatnění odpočtu, odpočet daně v poměrné a krácené výši – postup dle § 75 a 76 ZDPH.
Dovolená v příkladech
Stále tápe ve výpočtech a dalších návazných skutečnostech v oblasti nároku na dovolenou? V praxi se potkáváte s řadou komplikovanějších situací a někdy si nevíte rady? Připojte se na webinář, který bude postaven na reálných případech z praxe, pochopitelně včetně jejich řešení. Podíváte i na dovolenou u DPP a DPČ a stejně tak na to, co za překvapení zákonodárci připravili pro tok 2025 v oblasti dovolené.
Excel – užitečné nástroje a funkce 1
Webinář Vám ukáže rychlé označování, posouvání po tabulce a plnění buněk obsahem, funkci AutoFill, dynamické doplňování, zkratky pro formátování obsahu buněk nebo propojení s jinými aplikacemi.
Ukončování pracovních poměrů se zaměřením na cizince
Ke skončení pracovního poměru může dojít mnoha způsoby předvídanými zákoníkem práce. Oblast zahraniční zaměstnanosti není výjimkou, nicméně určité formy skončení pracovního poměru cizince mohou znamenat zásadní komplikace pro jeho další pobyt na území České republiky. Na ukončování pracovních poměrů obecně s přesahy do oblasti zaměstnávání cizinců se zaměří webinář, který poukáže na možná úskalí postupů zaměstnance i zaměstnavatele.
SETKÁNÍ TAJEMNÍKŮ VYSOKÝCH ŠKOL
Setkání nabídne prostor pro sdílení znalostí, diskuze a výměnu zkušeností mezi tajemníky napříč veřejnými vysokými školami. První den zazní informace o nejnovějších změnách v pracovním právu a jejich dopadech na VVŠ. Zjistíte také, jaké jsou možnosti, rizika a legislativní rámec spolupráce s externími pracovníky. Nebudou chybět ani právní aspekty nepojmenovaných smluv a jejich využití v praxi. Druhý den bude zaměřen na bezpečnost na univerzitách a veřejné zakázky.
Výběrová řízení a obsazování pozic akademických a neakademických pracovníků vysoké školy
Výběrová řízení a obsazování pozic akademických a neakademických pracovníků vysoké školy – zákon o vysokých školách u určitých pracovních pozic vyžaduje jejich obsazení na základě provedeného výběrového řízení, aniž by však blíže určoval, jak má výběrové řízení probíhat. Vedle toho do výběrového řízení vstupují i další právní předpisy, například nařízení GDPR ve vztahu k ochraně osobních údajů a zákoník práce a zákon o zaměstnanosti ve vztahu k zákazu diskriminace a nerovného zacházení s uchazeči o zaměstnání. Do budoucna pak určité povinnosti přinese i implementace směrnice EU „gender pay-gap“. Správné provedení výběrového řízení je proto do jisté míry oříšek.
SETKÁNÍ INVESTIČNÍCH A PROVOZNÍCH ODDĚLENÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL
Pravidelné Setkání pracovníků investičních a provozních oddělení veřejných vysokých škol. První den se zaměříme na výběrová řízení na CAFM a ostrahu, problematiku energetického managementu, pobavíme o tom, co je vlastně možné a nemožné z digitální 2D dokumentace vytěžit a jak ji efektivně využít, poté přejdeme na zkušenosti a zvyklosti při projektové přípravě. Druhý den bude podán aktuální přehled nového stavebního zákona ve znění schválených novel. Seminář prakticky vysvětlí otázky spojené s účinností nového stavebního zákona, kategorizaci staveb, soustavu stavebních úřadů, stavební právo hmotné (požadavky na výstavbu), aktuální podobu digitalizace stavební agendy a procesní postupy (řízení o povolení záměru, kolaudace, odstraňování staveb aj.).
SETKÁNÍ INTERNÍCH AUDITORŮ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL
Odborný program prvního dne setkání bude zaměřen na problematiku duševního vlastnictví, transfer znalostí a oceňování duševního vlastnictví s přihlédnutím ke specifikům vysoké školy. Druhý den se budeme věnovat implementaci globálních standardů IA do interní legislativy VVŠ.
Aktuální otázky digitalizace a digitálních služeb
Letošní změny v zákoně o právu na digitální služby, která je sice prezentována jen jako odklad, ale obsahuje toho mnohem více, včetně diskuse kolem osvědčení o digitálního úkonu v náhledech Digitální a informační agentury a ve spojitosti s podáním prostřednictvím informačních systémů. Stále je také nedořešená doložka nabytí právní moci aneb digitální nepřívětivosti správního řádu.
Excel – úroveň 1: Chybí mi pevný základ
Základní funkcionality programu Excel přehledně od začátku až po těžší vzorce a výpočty se naučíte na prezenčním školení. Vyzkoušíte si tvorbu vzorců a jejich kopírování, formátování buněk – Obecné, Datum, Účetnický a další, práci s listy (vytvoření, barva, kopírování a přesouvání, skrytí/zobrazení, odstranění, pohyb po listech), tvorbu funkcí – obecné principy (funkce SUMA(), POČET(), PRŮMĚR(), MAX(), MIN(), podmíněné formátování textu a buněk, funkce KDYŽ() a její využití nebo automatickou tvorbu seznamů – dny, měsíce, čísla, datumy a mnoho dalšího.
Zavádění age managementu do organizací + praktické příklady
Seznámení se s pojmy age managementu, konceptem pracovní schopnosti, nástroji age managementu, možnostmi zavádění do organizací a ukázka praktických příkladů z České republiky i zahraničí. Lektorka ozřejmí, proč do praxe organizace zavést principy age managementu. Zaměří se na dvě části zavádění age managementu do praxe organizace - analytickou část a implementace opatření age managementu na základě výsledků analytické části.
Pro více informací a nabídku dalších programů navštivte oficiální stránky APUA.