Univerzita Karlova vám s potěšením nabízí možnost účastnit se vzdělávacích programů organizovaných Asociací pracovníků univerzit (APUA), jejímž je členem. APUA poskytuje odborné vzdělávání pro univerzitní pracovníky v oblastech, jako jsou personalistika, právo, ekonomika a projektové řízení. Využijte výhody členství Univerzity Karlovy v této asociaci a získejte přístup k programům za zvýhodněnou cenu.
Český pravopis v úřední praxi
Webinář prohlubuje znalosti českého pravopisu nad rámec látky běžně probírané v českém vzdělávacím systému, a to se zvláštním zřetelem ke specifickým potřebám autorů textů úředního charakteru. Zaměřuje se na jevy, jejichž kodifikace se v posledních letech změnila (od změny pravopisných pravidel v roce 1993 se objevilo mnoho nových jevů a mnohá pravidla byla kodifikátorem doplněna nebo upřesněna).
Co odlišuje dobře řízené projekty od těch ostatních?
Pokud chcete zlepšit řízení svých projektů a zjistit, jaké nástrahy na vás čekají a jak se jim vyhnout, nechte se inspirovat webinářem, kde se dozvíte, co v projektech v akademické sféře raději dělat trochu jinak, než jak obecně radí projektové řízení, a také které části projektových metodik lze použít a jak.
Jak si vytvořit druhý mozek v Obsidianu?
Ztrácíte se ve svých poznámkách? Rádi byste si v nich udělali pořádek a našli systém, který by vám pomohl vytvořit Váš druhý mozek? Připravili jsme webinář, který Vás provede tím, jak psát chytré poznámky pomocí aplikace Obsidian. Cílem je ukázat způsob, jak si vytvořit vlastní znalostní bázi nebo-li druhý mozek. K čemu se to hodí? K psaní poznámek, výpisků z knih, ke zlepšení učení, k ukládání znalostí, informací nebo zápisků z porad.
Work life balance – jak zůstat produktivní a „happy“
Každodenní pracovní nasazení ve vysokoškolském prostředí vyžaduje vysokou míru soustředění, pečlivosti a vytrvalosti, ale také schopnost skloubit profesní život s tím osobním.
Proto je dobré umět identifikovat spouštěče stresu, pochopit dopady dlouhodobého napětí na psychiku a zdraví a vytvořit si strategie pro udržení rovnováhy mezi prací a osobním životem. Ukážeme si konkrétní techniky, které pomohou zvládat náročné situace, posílit emoční odolnost a efektivně dobíjet energii, ať už prostřednictvím vztahů s blízkými, sportu nebo jiných aktivit, které nám přinášejí radost. Naučíte se, jak podpořit svůj pracovní výkon, aniž byste zanedbávali čas pro své blízké nebo sami pro sebe.
Digitalizace HR dokumentů po novele
Je v dnešní době možné uzavírat pracovněprávní dokumenty v elektronické podobě a přiblížit se v oblasti HR k paperless office? V rámci tohoto semináře při hledání odpovědi na tuto otázku probereme nejen obecnou právní úpravu elektronických dokumentů a elektronických podpisů, ale zejména specifika pracovněprávních předpisů, z nich vyplývajících rizik a omezení. Probereme, co je nutné při zavádění elektronizace vzít do úvahy a čeho se vyvarovat. V závěru semináře se podíváme také na možné dopady v HR oblasti související s využíváním AI nástrojů v návaznosti na AI Act, tedy nové nařízení EU o umělé inteligenci.
Dotace (transfery) a nejen jejich účtování pro VVŠ v roce 2025
Podíváme se na platnou legislativu pro rok 2025, postupný vývoj procesu promíjení odvodů za porušení rozpočtové kázně v závislosti na datu vydání platebního výměru, nové pokyny GFŘ, dopad zrušení Regionálních Rad na proces prováděných kontrol u příjemců dotací poskytnutých RR, rekapitulaci četnosti prováděných kontrol transferů finančními úřady, nejčastěji zjištěná pochybění a typologii zjištěných trestních činů. Podrobněji se zaměříme na úlohu vnitřního kontrolního systému u příjemce dotací, dotační terminologii, rozpočty dotací a jejich soulad s účetními předpisy, kontroly dotací prováděné poskytovatelem x kontroly prováděné správcem daně, účtování transferů a jejich financování, pokyny GFŘ, průběžné čerpání dotací, jejich účtování, dotace provozní a dotace na pořízení majetku, změny podmínek v průběhu dotace, účtování dotací provozních i investičních u příjemců dotací, podmínky průkaznosti účetnictví, oddělené vedení účetnictví dotačních projektů, úhrady dodavatelům, podmínky výběru dodavatele, zákon o veřejných zakázkách, udržitelnost projektu a archivaci účetních záznamů a jiných podkladů.
Leadership v akademickém prostředí
Naučte se využívat dovednosti pro úspěšné řízení, vedení jednotlivců i týmu a zkvalitnění komunikace s podřízenými. Seznamte se se základními praktickými manažerskými návyky pro efektivní vedení jako nástroje autority manažera v podmínkách akademického prostředí. Podívejte se, jak návyky budovat a posilovat je, jak budovat přirozenou autoritu a respekt.
Novela zákona o vysokých školách
Léta připravovaná velká novela ZVŠ se po schválení Poslaneckou sněmovnou blíží ke konci legislativního procesu. Webinář provede účastníky jednotlivými navrhovanými změnami ZVŠ, které se dotýkají veřejných VŠ, upozorní je na povinnosti z nich plynoucí, vč. požadavků na úpravu vnitřních předpisů i úskalí, které novela přináší. Pozornost bude věnována také přechodným ustanovením.
Excel – úroveň 2: Mám pevný základ a chci stavět dál
Prezenční seminář pro ty, kteří s Excelem pracují a mají pevné základy (znají formátování, obecné principy tvorby funkcí, atd.) a chtějí se naučit další fce jako funkce SUMIF(), COUNTIF(), SUMIFS(), COUNTIFS(), funkci KDYŽ, SUBTOTAL(), SVYHLEDAT(), “Ověření dat” (omezení vkládaných dat), pokročilé podmíněné formátování, pokročilé řazení a filtrování (dle rozsahu, kopírování unikátních dat), práci s kontingenční tabulkou nebo úpravu grafů.
Nábor studentů v roce 2025 – kampaně na Facebooku a Instagramu
Maximalizujte úspěch svých kampaní na Facebooku a Instagramu: Webinář zaměřený na nábor studentů v roce 2025! Chcete oslovit nové studenty efektivněji a levněji? Facebook a Instagram jsou v dnešní době naprosto klíčovými platformami pro propagaci – lektor vám ukáže, jak z nich vytěžit maximum! Tento webinář vám přinese osvědčené postupy, jak přesně zaměřit své kampaně, zvýšit jejich efektivitu a dosáhnout lepších výsledků.
Umělá inteligence – základy
Webinář poskytuje komplexní úvod do oblasti umělé inteligence (AI), zahrnující vysvětlení klíčových pojmů. Účastníci budou seznámeni s širokým spektrem AI nástrojů (představení zdarma dostupných platforem), včetně nejrozšířenějšího ChatGPT 3.5, stejně jako s Google Bard, Bing a Meta. Průběh webináře zahrnuje praktické ukázky komunikace s ChatGPT a vhodného používání termínu „Prompt.“ Účastníci také experimentují s generováním obrázků pomocí AI a vyzkouší si tuto technologii sami s pomocí Dall-E (a dozví se také něco o nástroji Midjourney). Závěrečná část webináře se věnuje etickým a právním otázkám spojeným s používáním umělé inteligence, poskytující účastníkům podrobný pohled na základní principy AI a klíčové aspekty, které je nutné vzít v úvahu při práci s touto inovativní technologií.
Srážky ze mzdy, exekuce, insolvence 2024/2025
Kompletní objasnění všech pravidel výpočtů exekučních i insolvenčních srážek na modelových příkladech. V rámci webináře se zaměříme zejména na horké novinky, které zasáhly do již tak dost složitých aparátů poprvé od zpracování mezd/platů/odměn za zúčtovací období říjen 2024. Jedná se v prvé řadě o úplně nový typ pohledávky Zálohy insolvenčních nákladů (ZIN) a změnu v algoritmu odbavení pohledávek v situacích kdy má dotyčný 4 nebo více exekucí! Samozřejmě že došlo i k dalším změnám které si na webináři detailně vysvětlíme.
Pro více informací a nabídku dalších programů navštivte oficiální stránky APUA.