• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator

    Nabídka Asociace pracovníků univerzit

    Univerzita Karlova vám s potěšením nabízí možnost účastnit se vzdělávacích programů organizovaných Asociací pracovníků univerzit (APUA), jejímž je členem. APUA poskytuje odborné vzdělávání pro univerzitní pracovníky v oblastech, jako jsou personalistika, právo, ekonomika a projektové řízení. Využijte výhody členství Univerzity Karlovy v této asociaci a získejte přístup k programům za zvýhodněnou cenu.


    Přehled akcí na březen 2025

    Zdanění přeshraničních příjmů (závislá činnost a ostatní) vč. vyplnění daňového přiznání

    Pokud se zabýváte tématem mezinárodního zdanění, příjmem ze zaměstnání s mezinárodním prvkem a zdaněním dalších typů příjmů s mezinárodním prvkem, připravili jsme pro Vás webinář Zdanění přeshraničních příjmů (závislá činnost a ostatní) vč. vyplnění daňového přiznání. Přednáška bude doplněna praktickým příkladem zpracování daňového přiznání s mezinárodním prvkem.

    07. 3. 2025 - online


    Aktuality DPH se zaměřením na vysoké školy

    Podrobně se podíváme na zákon č. 461/2024 Sb., vyhlášku 391/2024 Sb. o formulářových podáních, metodické informace GFŘ, na změny ZDPH 2025 a další roky – vybrané změny pro VŠ, změny v obratu a podmínky registrace plátce, dlouhodobý majetek vytvořený vlastní činností – zrušení a nový postup, změny § 57 ZDPH v r. 2025, změny u stavebních prací a nemovitých věcí od 1. 7. 2025, dodání knihy a poskytnutí obdobných služeb, odpočet daně, změny ve lhůtách pro uplatnění odpočtu, odpočet daně v poměrné a krácené výši – postup dle § 75 a 76 ZDPH.

    11. 3. 2025 - online


    Dovolená v příkladech

    Stále tápe ve výpočtech a dalších návazných skutečnostech v oblasti nároku na dovolenou? V praxi se potkáváte s řadou komplikovanějších situací a někdy si nevíte rady? Připojte se na webinář, který bude postaven na reálných případech z praxe, pochopitelně včetně jejich řešení. Podíváte i na dovolenou u DPP a DPČ a stejně tak na to, co za překvapení zákonodárci připravili pro tok 2025 v oblasti dovolené.

    14. 3. 2025 - online


    Excel – užitečné nástroje a funkce 1

    Webinář Vám ukáže rychlé označování, posouvání po tabulce a plnění buněk obsahem, funkci AutoFill, dynamické doplňování, zkratky pro formátování obsahu buněk nebo propojení s jinými aplikacemi.

    14. 3. 2025 - online


    Ukončování pracovních poměrů se zaměřením na cizince

    Ke skončení pracovního poměru může dojít mnoha způsoby předvídanými zákoníkem práce. Oblast zahraniční zaměstnanosti není výjimkou, nicméně určité formy skončení pracovního poměru cizince mohou znamenat zásadní komplikace pro jeho další pobyt na území České republiky. Na ukončování pracovních poměrů obecně s přesahy do oblasti zaměstnávání cizinců se zaměří webinář, který poukáže na možná úskalí postupů zaměstnance i zaměstnavatele.

    17. 3. 2025 - online


    SETKÁNÍ TAJEMNÍKŮ VYSOKÝCH ŠKOL

    Setkání nabídne prostor pro sdílení znalostí, diskuze a výměnu zkušeností mezi tajemníky napříč veřejnými vysokými školami. První den zazní informace o nejnovějších změnách v pracovním právu a jejich dopadech na VVŠ. Zjistíte také, jaké jsou možnosti, rizika a legislativní rámec spolupráce s externími pracovníky. Nebudou chybět ani právní aspekty nepojmenovaných smluv a jejich využití v praxi. Druhý den bude zaměřen na bezpečnost na univerzitách a veřejné zakázky.

    18.-19. 3. 2025 - Olomouc


    Výběrová řízení a obsazování pozic akademických a neakademických pracovníků vysoké školy

    Výběrová řízení a obsazování pozic akademických a neakademických pracovníků vysoké školy – zákon o vysokých školách u určitých pracovních pozic vyžaduje jejich obsazení na základě provedeného výběrového řízení, aniž by však blíže určoval, jak má výběrové řízení probíhat. Vedle toho do výběrového řízení vstupují i další právní předpisy, například nařízení GDPR ve vztahu k ochraně osobních údajů a zákoník práce a zákon o zaměstnanosti ve vztahu k zákazu diskriminace a nerovného zacházení s uchazeči o zaměstnání. Do budoucna pak určité povinnosti přinese i implementace směrnice EU „gender pay-gap“. Správné provedení výběrového řízení je proto do jisté míry oříšek.

    24. 3. 2025 - online


    SETKÁNÍ INVESTIČNÍCH A PROVOZNÍCH ODDĚLENÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL 

    Pravidelné Setkání pracovníků investičních a provozních oddělení veřejných vysokých škol. První den se zaměříme na výběrová řízení na CAFM a ostrahu, problematiku energetického managementu,  pobavíme o tom, co je vlastně možné a nemožné z digitální 2D dokumentace vytěžit a jak ji efektivně využít, poté přejdeme na zkušenosti a zvyklosti při projektové přípravě. Druhý den bude podán aktuální přehled nového stavebního zákona ve znění schválených novel. Seminář prakticky vysvětlí otázky spojené s účinností nového stavebního zákona, kategorizaci staveb, soustavu stavebních úřadů, stavební právo hmotné (požadavky na výstavbu), aktuální podobu digitalizace stavební agendy a procesní postupy (řízení o povolení záměru, kolaudace, odstraňování staveb aj.).

    25.-26. 3. 2025 - Olomouc


    SETKÁNÍ INTERNÍCH AUDITORŮ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL

    Odborný program prvního dne setkání bude zaměřen na problematiku duševního vlastnictví, transfer znalostí a oceňování duševního vlastnictví s přihlédnutím ke specifikům vysoké školy. Druhý den se budeme věnovat implementaci globálních standardů IA do interní legislativy VVŠ.

    26.-27. 3. 2025 - Lednice 


    Aktuální otázky digitalizace a digitálních služeb

    Letošní změny v zákoně o právu na digitální služby, která je sice prezentována jen jako odklad, ale obsahuje toho mnohem více, včetně diskuse kolem osvědčení o digitálního úkonu v náhledech Digitální a informační agentury a ve spojitosti s podáním prostřednictvím informačních systémů. Stále je také nedořešená doložka nabytí právní moci aneb digitální nepřívětivosti správního řádu.

    27. 3. 2025 - online


    Excel – úroveň 1: Chybí mi pevný základ

    Základní funkcionality programu Excel přehledně od začátku až po těžší vzorce a výpočty se naučíte na prezenčním školení. Vyzkoušíte si tvorbu vzorců a jejich kopírování, formátování buněk – Obecné, Datum, Účetnický a další, práci s listy (vytvoření, barva, kopírování a přesouvání, skrytí/zobrazení, odstranění, pohyb po listech), tvorbu funkcí – obecné principy (funkce SUMA(), POČET(), PRŮMĚR(), MAX(), MIN(), podmíněné formátování textu a buněk, funkce KDYŽ() a její využití nebo automatickou tvorbu seznamů – dny, měsíce, čísla, datumy a mnoho dalšího.

    27.-28. 3. 2025 - Brno


    Zavádění age managementu do organizací + praktické příklady

    Seznámení se s pojmy age managementu, konceptem pracovní schopnosti, nástroji age managementu, možnostmi zavádění do organizací a ukázka praktických příkladů z České republiky i zahraničí. Lektorka ozřejmí, proč do praxe organizace zavést principy age managementu. Zaměří se na dvě části zavádění age managementu do praxe organizace - analytickou část a implementace opatření age managementu na základě výsledků analytické části.

    28. 3. 2025 - online


    Pro více informací a nabídku dalších programů navštivte oficiální stránky APUA.



    Poslední změna: 5. březen 2025 23:13