Metoda reflexe výuky navržená v tomto workshopu byla vytvořena v rámci projektu "InterculturalReflection on Teaching" (IntRef) financovaného programem Erasmus+. Reflektivní skupina je aktivita, která umožní účastníkům sdílet a diskutovat o výuce s kolegy a kolegyněmi z jiných oborů a fakult a uplatňuje modely kolegiální podpory. Vyučující sdělují problémy, s nimiž se setkávají při výuce, a ty jsou diskutovány skupinou jejich kolegů a kolegyň za asistence moderátora.
V aktuálním semestru program jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. Váš zájem zohledníme při plánování dalšího semestru.
Kampus Hybernská (Hybernská 4, budova D, 3. patro, místnost D3 - cowork)
Účastníci jasně identifikují konkrétní problémy, které se objevují v jejich výukové praxi.
Účastníci jsou schopni poskytovat svým kolegům a kolegyním konstruktivní zpětnou vazbu na základě prezentovaných případů.
Účastníci jsou schopni implementovat získanou zpětnou vazbu do svých výukových metod a přístupů, aby zlepšili efektivitu své výuky.
Účastníci prokazují efektivní komunikační a kooperační dovednosti prostřednictvím zapojení do reflexivních diskusí.
Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 4 (Reflexe výuky a profesní rozvoj vyučujících) a do pilíře 5 (Profesní spolupráce) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:
(Pilíř 4) Vyučující pomocí hodnocení a průběžné reflexe svou výuku neustále zlepšuje.
(Pilíř 4) Vyučující si na základě sebereflexe a zpětné vazby stanovuje konkrétní cíle pro svůj profesní rozvoj.
(Pilíř 5) Vyučující se pravidelně zapojuje do diskuzí o výuce se svými kolegy a kolegyněmi, aby se vzájemně inspirovali a sdíleli své zkušenosti.
Mgr. Bartłomiej Wróblewski
Absolvoval Kazimierz Wielki University (Bydgoszcz, Polsko), kde získal magisterský titul v oboru anglická filologie a postgraduální titul v pedagogice. V současné době pracuje jako koordinátor rozvoje pedagogických kompetencí na Univerzitě Karlově v Praze a je místopředsedou platformy Paedagogium. Podílí se na přípravě, vývoji a koordinaci systému vzdělávání pro akademické pracovníky a doktorandy v oblasti pedagogických kompetencí. Přispívá ke zvyšování kvality akademické výuky na Univerzitě Karlově prostřednictvím svého zapojení do různých projektů. Kompetenčně odpovídá za koordinaci vzniku center pro podporu výuky na Univerzitě Karlově. Je rovněž spoluautorem Rámce pro efektivní výuku na Univerzitě Karlově.
Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: .