Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je setkávat se s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a čerpat inspiraci. V rámci tohoto půldenního programu vytvoříme vhodný prostor pro tyto otázky, zkušenosti i inspirace. Pakliže se nevyskytnou naléhavější otázky od účastníků programu, budeme společně hledat odpovědi mimo jiné na tyto: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět?
V aktuálním semestru program jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. Váš zájem zohledníme při plánování dalšího semestru.
Právnická fakulta Univerzity Karlovy, nám. Curieových 7, místnost č. 38
Na konci setkání budou účastníci schopni:
ještě lépe než dosud reflektovat své vlastní pedagogické dovednosti a stanovit si, jak by je dále chtěli rozvíjet;
uvést několik příkladů aktivit či postupů, které jim pomohou ještě lépe motivovat a aktivizovat své studující;
zformulovat vlastní otázky, které mají ve vztahu ke své výuce a svým studujícím;
vysvětlit, proč má smysl sdílet se svými kolegy a kolegyněmi své pedagogické zkušenosti a otázky a společně na ně hledat odpovědi, a to i s lidmi z jiných oborů;
ještě lépe než dosud rozhodnout, zda zapojovat moderní technologie do své výuky a jak to dělat efektivně;
vysvětlit, proč takováto setkání posilují profesní identitu, učitelské sebevědomí a motivaci kvalitně vyučovat.
Program je zacílen na pilíře 2 a 4 Rámce pro efektivní výuku na UK, s ohledem na konkrétní složení účastníků a jejich potřeby se částečně věnujeme i pilířům 3, 4 a 5.
Program je uskutečňován v prezenční formě a je určen pro zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe.
JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D.
Vystudoval Pedagogickou fakultu UK (anglický jazyk a společenské vědy) a Právnickou fakultu UK a od roku 2009 se věnuje výuce didaktiky, zejména didaktiky práva. Na Právnické fakultě UK vede kurz základů didaktiky práva pro studenty magisterského i doktorského studia, v rámci programu Street Law vede praxe studentů na vybraných středních školách (více viz www.streetlaw.eu). Základy didaktiky práva vyučuje také na pedagogické fakultě. Zkušenosti s výukou, nastavováním kurzů i vedením studentům má z celé řady společenskovědních kurzů (např. Mediální příprava pro právníky, Sociologie pro právníky, Právo a film). Inspiraci, vedle odborné literatury, získává i od kolegů ze zahraničí, zejména Velké Británie a USA. Přes deset let působil také jako učitel společenských věd na pražském Gymnáziu Jana Keplera a pravidelně lektoruje kurzy právní didaktiky pro středoškolské učitele.
Účast v programu je zdarma.
Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: .
Zpětná vazba a reflexe účastníků předchozích běhů:
„Je to dobře investovaný čas, pokud potřebujete získat nové impulsy, nakopnout nebo si vyhradit prostor na přemýšlení o své výuce."
„Velmi doporučuji učitelům, kteří mají s výukou zkušenosti, zamýšlí se nad svým učením a chtěli by jej ještě zlepšit."
„Šla jsem si na program pro inspiraci, jak mohu výuku vylepšit. Inspiraci jsem v každém případě získala, dozvěděla jsem se zajímavé možnosti."
„Bylo to skvělé, prakticky orientované, je jasné, co a jak převést do praxe. "
„Veliký dík patří skvělému lektorovi, který byl empatický, zkušený a měl cit pro situaci při diskusích. Děkuji za inspirativní odpoledne!"
„Děkuji za výborný a podnětný seminář. Řadu tipů využiji ve výuce.“
„Děkuji moc za možnost účasti na programu, který pro mne byl velmi přínosný a z některých témat budu aplikovat poznatky již v novém letním semestru.“
„Velmi dobrý kurz. Inspirující. Určitě ho doporučím kolegům.“
„Program překonal mé očekávání a poskytl mi zajímavé podněty.“
„Ráda jsem se setkala s kolegy z jiných fakult, pomohly mi postřehy, že se potýkají často s podobnými problémy.