Zahájení a průběh zkoušení
Do online schůzky se přihlásí zkoušející a zkoušení studenti (viz doporučení zkoušet za přítomnosti alespoň jednoho dalšího studenta).
Zkoušející také na začátku zkoušky studenta upozorní na pravidla a podmínky v případě přerušení spojení, které mohou být nastaveny pravidly fakulty.
Zkoušející upozorní na základní pravidla komunikace, např. “Když někdo nemluví, vypne si mikrofon.” Nicméně doporučujeme, aby zkoušený student měl z důvodu kontroly zapnutý mikrofon neustále. Nejdříve je zkoušen první student, druhý je pouze přítomen. Po ukončení zkoušení prvního studenta, bude zkoušen druhý student a první student zůstane přítomen. Vyhodnocení proběhne společně, po odzkoušení obou studentů.
Zkoušející vyzve zkoušeného studenta, aby si zapnul mikrofon a videokameru.
Zkoušející vyzve zkoušeného studenta, aby pomocí své videokamery ukázal své okolí (obkroužení místnosti kamerou, aby byla jistota, že v ní není nikdo jiný, že nemá za počítačem nebo na stole učebnici nebo jiné zařízení atd.).
Zkoušející vyzve zkoušeného studenta, aby nasdílel celou obrazovku svého počítače, nikoliv jen jednu aplikaci (ověříte viditelnosti hlavního aplikačního panelu Windows / MacOS / Linux).
Zkoušející vyzve zkoušeného studenta, aby vypnul veškeré spuštěné aplikace či aplikace běžící na pozadí kromě aplikace, ve které probíhá zkouška (možná kontrola přes Správce úloh / Task Manager).
V případě prokazatelného podvádění ze strany studenta se toto pochybení považuje za disciplinární přestupek.
Losování otázky:
V případě nutnosti losování otázek doporučujeme zachovávat pravidla dle běžných zvyklostí. Losování v tomto případě může provést zkoušející, je však potřebné zajistit jeho nezpochybnitelnost (např. ukázat, že sada otázek je kompletní a losovat před kamerou; losovat elektronickým nástrojem garantovaným fakultou apod.). Losování lze zajistit např. využitím Microsoft Forms.
Učitel zkouší studenta:
učitel ústně klade studentovi otázky, na které student ústně odpovídá;
učitel nechá studenta vyplnit test, který si dopředu připraví (např. v Microsoft Forms, Moodle nebo nějakém jiném nástroji) a studentovi na něj během zkoušky nasdílí odkaz v chatu (tím také bude mít zaprotokolovány odpovědi studenta);
kombinace obou výše uvedených variant;
učitel sleduje, jak student něco koná: např. sleduje rozhovor studenta s pacientem, sleduje provádění nějaké procedury (na simulátoru, na obrazovce), sleduje samostatné řešení příkladů, kazuistiky apod.;
po celou dobu učitel kontroluje obrazovku, video a audio zkoušeného studenta.
Po ukončení zkoušení prvního studenta vyzve učitel ke zkoušce druhého studenta a postup se zopakuje. První student zůstává přítomný na zkoušení druhého studenta. Po ukončení zkoušky jsou studenti informování ústně o výsledku, který bude následně zapsán do SISu.
Podobným způsobem je možné v některých případech provést praktické zkoušky. Při předvedení praktického výkonu může být pro studenta žádoucí asistence při videokonferenci, např. v případě nutnosti pohybu nebo zachycení detailů při zpracování úkolu.