V rámci workshopu budeme společně diskutovat základní principy flexibilního učení a přemýšlet nad možnostmi přípravy vzdělávacích programů, které studujícím umožňují různou míru flexibility.
Kterými strategiemi učení může každý vyučující zvýšit flexibilitu učení svých studujících? V čem je možné vzdělávání přizpůsobit potřebám studujících a kde je potřeba nastavit jasné mantinely? Jaká míra flexibility může zvýšit studijní úspěšnost studujících a jaká už je naopak kontraproduktivní? Jaké jsou trendy v tomto směru ve světě a v České republice? Jak trh v oblasti vzdělávání změní mikrocertifikáty? Jak kvalitní programy zakončené mikrocertifikátem koncipovat? To vše jsou otázky, kterých se dotkneme a na které budeme společně hledat odpovědi.
Workshop je určen pro všechny, kteří chtějí přemýšlet nad cestami, jak otevřít rozmanité vzdělávací příležitosti různým cílovým skupinám. Prosím, počítejte s Vaším aktivním zapojením během workshopu a uplatněním konceptu BYOD (Bring Your Own Device). Přineste si proto prosím s sebou mobilní telefon, tablet nebo notebook, při workshopu je budeme využívat.
29.11.2024, 9:30-13:00
Kampus Hybernská (Hybernská 4, budova D, 3. patro, místnost D3 - cowork)
Po absolvování workshopu budou účastníci schopni:
vysvětlit principy flexibilního učení;
popsat rozdíly v přípravě a realizaci různých flexibilní forem vzdělávání;
uvést příklady efektivního využití digitálních technologií ve vzdělávání.
Odborné dovednosti:
připravit a realizovat vzdělávací program založený na flexibilních formách vzdělávání;
citlivě reagovat na různorodé potřeby heterogenní skupiny studujících;
vybrat vhodné digitální technologie pro podporu flexibility konkrétního vzdělávacího programu.
Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky), do pilíře 2 (Vedení výuky) a do pilíře 6 (Podpora výuky prostřednictvím digitálních technologií) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:
(Pilíř 1) Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků učení, a přizpůsobuje je potřebám studujících.
(Pilíř 2) Vyučující vede výuku, která respektuje různorodost studujících.
(Pilíř 6) Vyučující smysluplně a efektivně zapojuje do výuky digitální technologie.
(Pilíř 6) Vyučující dokáže vytvořit e-learningovou oporu pro svůj předmět a efektivně ji používat.
(Pilíř 6) Vyučující efektivně vyučuje distančním způsobem.
doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D.
Lucie Rohlíková působí na Západočeské univerzitě v Plzni, kde se dlouhodobě věnuje přípravě budoucích učitelů a koordinaci celouniverzitních aktivit pro podporu e-learningu a vysokoškolské pedagogiky (administrace univerzitních systémů pro e-learning, školení autorů e-learningových kurzů a studijních materiálů, školení v oblasti rozvoje pedagogicko-psychologických dovedností vyučujících, vedení týmu vysokoškolské pedagogiky, realizace univerzitních i celostátních rozvojových projektů). Flexibilním formám vzdělávání se věnuje od roku 1998 a své know-how v oblasti efektivního zajištění distančního vzdělávání poskytla v průběhu epidemie COVID-19 mnoha institucím v České republice. V roce 2023 vydala monografii Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání. Za svou práci získala řadu ocenění včetně ceny ministra školství, mládeže a tělovýchovy za vynikající vzdělávací činnost na vysoké škole.
Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: .