Flexibilní formy vzdělávání v době mikrocertifikátů ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V rámci workshopu budeme společně diskutovat základní principy flexibilního učení a přemýš přípravy vzdělávacích programů, které studujícím umožňují různou míru flexibility. Kterými strategiemi učení může každý vyučující zvýšit flexibilitu učení svých studujících? možné vzdělávání přizpůsobit potřebám studujících a kde je potřeba nastavit jasné mantinel flexibility může zvýšit studijní úspěšnost studujících a jaká už je naopak kontraproduktiv trendy v tomto směru ve světě a v České republice? Jak trh v oblasti vzdělávání změní mikr Jak kvalitní programy zakončené mikrocertifikátem koncipovat? To vše jsou otázky, kterých které budeme společně hledat odpovědi. Workshop je určen pro všechny, kteří chtějí přemýšlet nad cestami, jak otevřít rozmanité v příležitosti různým cílovým skupinám. Prosím, počítejte s Vaším aktivním zapojením během w uplatněním konceptu BYOD (Bring Your Own Device). Přineste si proto prosím s sebou mobilní nebo notebook, při workshopu je budeme využívat. *========================================================================================= * Termín konání: *========================================================================================= V aktuálním semestru workshop jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. zohledníme při plánování dalšího semestru. *========================================================================================= * Místo: *========================================================================================= Kampus Hybernská (Hybernská 4, budova D, 3. patro, místnost D3 - cowork)
*========================================================================================= * Výsledky učení: *========================================================================================= Po absolvování workshopu budou účastníci schopni: • vysvětlit principy flexibilního učení; • popsat rozdíly v přípravě a realizaci různých flexibilní forem vzdělávání; • uvést příklady efektivního využití digitálních technologií ve vzdělávání. Odborné dovednosti: • připravit a realizovat vzdělávací program založený na flexibilních formách vzdělávání; • citlivě reagovat na různorodé potřeby heterogenní skupiny studujících; • vybrat vhodné digitální technologie pro podporu flexibility konkrétního vzdělávacího pro *========================================================================================= * Kompetence rozvíjené v programu: *========================================================================================= Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky), do pilíře 2 (V do pilíře 6 (Podpora výuky prostřednictvím digitálních technologií) Rámce pro efektivní vý "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Především se soustředí na následující • (Pilíř 1) Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsl přizpůsobuje je potřebám studujících. • (Pilíř 2) Vyučující vede výuku, která respektuje různorodost studujících. • (Pilíř 6) Vyučující smysluplně a efektivně zapojuje do výuky digitální technologie. • (Pilíř 6) Vyučující dokáže vytvořit e-learningovou oporu pro svůj předmět a efektivně ji • (Pilíř 6) Vyučující efektivně vyučuje distančním způsobem. *========================================================================================= * Lektor: *========================================================================================= doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. Lucie Rohlíková působí na Západočeské univerzitě v Plzni, kde se dlouhodobě věnuje příprav učitelů a koordinaci celouniverzitních aktivit pro podporu e-learningu a vysokoškolské ped (administrace univerzitních systémů pro e-learning, školení autorů e-learningových kurzů a materiálů, školení v oblasti rozvoje pedagogicko-psychologických dovedností vyučujících, v vysokoškolské pedagogiky, realizace univerzitních i celostátních rozvojových projektů). Fl vzdělávání se věnuje od roku 1998 a své know-how v oblasti efektivního zajištění distanční poskytla v průběhu epidemie COVID-19 mnoha institucím v České republice. V roce 2023 vydal Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání. Za svou práci získala řadu ocenění včetně školství, mládeže a tělovýchovy za vynikající vzdělávací činnost na vysoké škole. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"] .