Seminář je navržen tak, aby účastníkům poskytl hlubší porozumění a praktické dovednosti v oblasti konstruktivistického přístupu k vysokoškolské výuce, který klade důraz na aktivní učení studujících. Účastníci budou mít možnost nejen získat inspiraci, ale také si vyzkoušet různé metody aktivního učení z pohledu studujících i vyučujícího.
Seminář je určen pro vysokoškolské pedagogy, kteří mají zájem přemýšlet o inovaci svých výukových postupů a přizpůsobit je potřebám a požadavkům aktuálních trendů ve vysokoškolské výuce. Vítáni jsou jak začínající, tak i zkušení učitelé, kteří se budou moci navzájem inspirovat, sdílet své zkušenosti a posunout své výukové dovednosti na vyšší úroveň.
V aktuálním semestru seminář jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. Váš zájem zohledníme při plánování dalšího semestru.
Kampus Hybernská (Hybernská 4, budova D, 3. patro, místnost D3 - cowork)
Účastníci definují konstruktivistický přístup k výuce ve vysokoškolském vyučování.
Účastníci identifikují výhody a výzvy, které tento přístup přináší do vysokoškolské výuky.
Účastníci aplikují vybrané metody aktivního učení.
Účastníci jsou schopni vybrat vhodné metody a techniky aktivního učení s ohledem na konkrétní učební cíle a potřeby studujících.
Účastníci reflektují a analyzují vlastní výukovou praxi.
Z Rámce pro efektivní výuku na UK program rozvíjí následující kompetence:
1.3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků učení, a přizpůsobuje je potřebám studujících.
2.3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení.
3.3. Vyučující vytváří ve výuce prostředí, ve kterém je poskytování zpětné vazby nejen možné, ale i studujícími očekávané a vyžadované.
4.4. Vyučující se pravidelně a systematicky vzdělává ve způsobech zlepšování kvality výuky.
PhDr. Marek Václavík, Ph.D. působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity, kde připravuje budoucí učitelé. Vyučuje předměty jako je kurikulum, didaktika, třídní a školský management či metodologii pedagogického výzkumu. Je součástí skupiny, která na OU vytváří prostor pro zvyšování kvality výuky. Dále patří na OU k týmu, který připravuje stavbu a provoz univerzitní školy. Jeho snahou je vytvářet prostor pro vzájemnou inspiraci, spolupráci a synergický efekt. Výzkumně se věnuje sekundárním statistickým analýzám dat v oblasti kvality školství a vysokoškolské pedagogice.
Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: .