Jak zařídit, aby učení studujících bylo aktivní? ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Seminář je navržen tak, aby účastníkům poskytl hlubší porozumění a praktické dovednosti v konstruktivistického přístupu k vysokoškolské výuce, který klade důraz na aktivní učení st Účastníci budou mít možnost nejen získat inspiraci, ale také si vyzkoušet různé metody akt pohledu studujících i vyučujícího. Seminář je určen pro vysokoškolské pedagogy, kteří mají zájem přemýšlet o inovaci svých vý přizpůsobit je potřebám a požadavkům aktuálních trendů ve vysokoškolské výuce. Vítáni jsou tak i zkušení učitelé, kteří se budou moci navzájem inspirovat, sdílet své zkušenosti a po výukové dovednosti na vyšší úroveň. *========================================================================================= * Termín konání: *========================================================================================= V aktuálním semestru seminář jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. V zohledníme při plánování dalšího semestru. *========================================================================================= * Místo: *========================================================================================= Kampus Hybernská (Hybernská 4, budova D, 3. patro, místnost D3 - cowork)
Mám zájem.
*========================================================================================= * Výsledky učení: *========================================================================================= • Účastníci definují konstruktivistický přístup k výuce ve vysokoškolském vyučování. • Účastníci identifikují výhody a výzvy, které tento přístup přináší do vysokoškolské výuk • Účastníci aplikují vybrané metody aktivního učení. • Účastníci jsou schopni vybrat vhodné metody a techniky aktivního učení s ohledem na konk cíle a potřeby studujících. • Účastníci reflektují a analyzují vlastní výukovou praxi. *========================================================================================= * Kompetence rozvíjené v programu: *========================================================================================= Z Rámce pro efektivní výuku na UK [ URL "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] následující kompetence: • 1.3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků přizpůsobuje je potřebám studujících.  • 2.3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení.  • 3.3. Vyučující vytváří ve výuce prostředí, ve kterém je poskytování zpětné vazby nejen m studujícími očekávané a vyžadované.  • 4.4. Vyučující se pravidelně a systematicky vzdělává ve způsobech zlepšování kvality výu *========================================================================================= * Lektor: *========================================================================================= PhDr. Marek Václavík, Ph.D. působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské připravuje budoucí učitelé. Vyučuje předměty jako je kurikulum, didaktika, třídní a školsk metodologii pedagogického výzkumu. Je součástí skupiny, která na OU vytváří prostor pro zv výuky. Dále patří na OU k týmu, který připravuje stavbu a provoz univerzitní školy. Jeho s prostor pro vzájemnou inspiraci, spolupráci a synergický efekt. Výzkumně se věnuje sekundá analýzám dat v oblasti kvality školství a vysokoškolské pedagogice. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"] .