• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator

    VZOR

    Tento program se zaměřuje na strategii kooperativního učení, která klade důraz na skupinovou spolupráci a interakci mezi studujícími. Účastníci se seznámí se základními principy a strukturami kooperativního učení, naučí se je aplikovat ve výuce a rozpoznat běžné chyby při koncipování těchto aktivit. Bude také diskutováno, jak kooperativní učení pozitivně ovlivňuje sociální dovednosti studujících a zvyšuje jejich aktivní účast. Program nabízí praktické příklady, jak tuto výukovou strategii zařadit do výuky s cílem rozvíjet klíčové kompetence studujících a zlepšovat jejich studijní výsledky. Vhodné pro vyučující, kteří chtějí obohatit své pedagogické přístupy a efektivně zapojit studující do procesu učení.


    Během workshopu se pokusíme odpovědět na následující otázky:


    • Co je kooperativní učení? Jaké jsou jeho základní prvky?

    • Jak naplánovat kooperativní učení?

    • Jaké jsou nejčastěji používané struktury kooperativního učení?

    • Jak vytvořit skupiny?

    Pokud vás kooperativní učení zaujalo a rádi byste se dozvěděli více detailů, rádi vám ukážeme způsoby, jak jej začlenit do vaší výuky.




    Termín konání:

    7.11.2024, 14:00-17:30

    Místo:

    Rektorát Univerzity Karlovy, Zelená posluchárna (místnost 141), Celetná 20


    Výsledky učení:

    • Účastníci definují základní principy kooperativního učení a dokážou tyto principy aplikovat k reflexi a vylepšení vlastní výuky.

    • Účastníci analyzují jak pozitivní, tak negativní dopady začlenění kooperativního učení do výuky.

    • Účastníci popisují základní struktury kooperativního učení a dokážou je zvolit tak, aby co nejlépe přispívaly k dosažení očekávaných výsledků učení.

    • Účastníci umí identifikovat běžné chyby, kterých se vyučující dopouštějí při navrhování aktivit kooperativního učení.

    • Účastníci rozlišují mezi nižšími a vyššími kognitivními procesy a umí tyto poznatky začlenit do návrhu a implementace aktivit kooperativního učení ve své výuce.

    Kompetence rozvíjené v programu:

    Program rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky) a do pilíře 2 (Vedení výuky) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:

    • (Pilíř 1) Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků učení, a přizpůsobuje je potřebám studujících.

    • (Pilíř 2) Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení.

    • (Pilíř 2) Vyučující vede studující k přijímání odpovědnosti za vlastní učení.

    Lektor:

    Mgr. Bartłomiej Wróblewski


    Absolvoval Kazimierz Wielki University (Bydgoszcz, Polsko), kde získal magisterský titul v oboru anglická filologie a postgraduální titul v pedagogice. V současné době pracuje jako koordinátor rozvoje pedagogických kompetencí na Univerzitě Karlově v Praze a je místopředsedou platformy Paedagogium. Podílí se na přípravě, vývoji a koordinaci systému vzdělávání pro akademické pracovníky a doktorandy v oblasti pedagogických kompetencí. Přispívá ke zvyšování kvality akademické výuky na Univerzitě Karlově prostřednictvím svého zapojení do různých projektů. Kompetenčně odpovídá za koordinaci vzniku center pro podporu výuky na Univerzitě Karlově. Je rovněž spoluautorem Rámce pro efektivní výuku na Univerzitě Karlově.



    Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese:



    Poslední změna: 8. srpen 2024 09:03