Na workshopu budeme společně hledat odpovědi na klíčovou otázku: Co motivuje studující, aby se učili? Tuto otázku si zkusíme zodpovědět za pomocí různých teorií motivace a reflexí svých zkušeností. Co se dozvíte? Jak pracovat s vnější motivací (a že není špatně ji podporovat), jak rozvíjet vnitřní motivaci a jak pomoci studujícím, aby věřili ve své schopnosti.
Kurz bude částečně veden formou převrácené třídy – před prezenčním setkáním je povinností účastníka přečíst si populárně naučný (14 stránek dlouhý) text týkající se motivace, vyplnit krátký úkol (zodpovědět pár otázek týkající se textu) a odevzdat tento úkol nejpozději den před prezenčním setkáním. Text a úkol obdržíte e-mailem přibližně týden před konáním workshopu.V první části workshopu se budeme zabývat tímto úkolem a otázkami z něho vzniklých. Druhou část semináře věnujeme možnostem rozvoje poznávací motivace.
V aktuálním semestru není program vypsán, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. Váš zájem zohledníme při plánování dalšího semestru.
Po absolvování workshopu účastníci:
objasní motivační spektrum a jeho potenciál pro práci učitele s vnější motivací.
uvedou tři konkrétní příklady, jak ve své vyučovací hodině podpořit vnitřní motivaci studujících.
popíšou 3 možnosti, jak ve výuce rozvíjet poznávací motivaci.
Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky), pilíře 2 (Vedení výuky) a do pilíře 6 (Podpora výuky prostřednictvím digitálních technologií) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:
(Pilíř 1) Bod 3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků učení, a přizpůsobuje je potřebám studujících.
(Pilíř 2) Bod 1. Vyučující motivuje studující, aby si osvojili znalosti, dovednosti a kompetence, které jsou pro daný předmět stanoveny.
(Pilíř 2) Bod 3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení.
(Pilíř 6) Bod 4. Vyučující efektivně vyučuje distančním způsobem.
Mgr. Radka High, Ph.D.
Zabývá se pedagogickou a školní psychologií, zejména otázkami motivace k učení, vzděláváním nadaných žáků a dále problematikou časové perspektivy. Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy. V současné době působí jako odborná asistentka na katedře psychologie PedF UK a na katedře učitelství Vysoké školy chemicko-technologické. Vede kurzy komunikačních dovedností pro doktorandy a vysokoškolské učitele, ale též pro pracovníky v podnikové sféře.
Účast v programu je zdarma.
Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: