• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator

    Jak rozvíjet motivaci studujících?

    Na workshopu budeme společně hledat odpovědi na klíčovou otázku: Co motivuje studující, aby se učili? Tuto otázku si zkusíme zodpovědět za pomocí různých teorií motivace a reflexí svých zkušeností. Co se dozvíte? Jak pracovat s vnější motivací (a že není špatně ji podporovat), jak rozvíjet vnitřní motivaci a jak pomoci studujícím, aby věřili ve své schopnosti.


    Kurz bude částečně veden formou převrácené třídy – před prezenčním setkáním je povinností účastníka přečíst si populárně naučný (14 stránek dlouhý) text týkající se motivace, vyplnit krátký úkol (zodpovědět pár otázek týkající se textu) a odevzdat tento úkol nejpozději den před prezenčním setkáním. Text a úkol obdržíte e-mailem přibližně týden před konáním workshopu.V první části workshopu se budeme zabývat tímto úkolem a otázkami z něho vzniklých. Druhou část semináře věnujeme možnostem rozvoje poznávací motivace.


    V aktuálním semestru není program vypsán, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. Váš zájem zohledníme při plánování dalšího semestru.


    Výsledky učení:

    Po absolvování workshopu účastníci:

    • objasní motivační spektrum a jeho potenciál pro práci učitele s vnější motivací.

    • uvedou tři konkrétní příklady, jak ve své vyučovací hodině podpořit vnitřní motivaci studujících.

    • popíšou 3 možnosti, jak ve výuce rozvíjet poznávací motivaci.

    Kompetence rozvíjené v programu:

    Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky), pilíře 2 (Vedení výuky) a do pilíře 6 (Podpora výuky prostřednictvím digitálních technologií) Rámce pro efektivní výuku na UK. Především se soustředí na následující kompetence:

    • (Pilíř 1) Bod 3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků učení, a přizpůsobuje je potřebám studujících.

    • (Pilíř 2) Bod 1. Vyučující motivuje studující, aby si osvojili znalosti, dovednosti a kompetence, které jsou pro daný předmět stanoveny.

    • (Pilíř 2) Bod 3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení.

    • (Pilíř 6) Bod 4. Vyučující efektivně vyučuje distančním způsobem.

    Lektorka:

    Mgr. Radka High, Ph.D.


    Zabývá se pedagogickou a školní psychologií, zejména otázkami motivace k učení, vzděláváním nadaných žáků a dále problematikou časové perspektivy. Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy. V současné době působí jako odborná asistentka na katedře psychologie PedF UK a na katedře učitelství Vysoké školy chemicko-technologické. Vede kurzy komunikačních dovedností pro doktorandy a vysokoškolské učitele, ale též pro pracovníky v podnikové sféře.


    Účast v programu je zdarma.

    Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese:



    Poslední změna: 3. říjen 2024 16:26 
    Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
    Sdílet na: