Jak rozvíjet motivaci studujících? ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Na workshopu budeme společně hledat odpovědi na klíčovou otázku: Co motivuje studující, ab otázku si zkusíme zodpovědět za pomocí různých teorií motivace a reflexí svých zkušeností. Jak pracovat s vnější motivací (a že není špatně ji podporovat), jak rozvíjet vnitřní moti studujícím, aby věřili ve své schopnosti. Po absolvování workshopu účastníci: • objasní motivační spektrum a jeho potenciál pro práci učitele s vnější motivací. • uvedou tři konkrétní příklady, jak ve své vyučovací hodině podpořit vnitřní motivaci stu • popíšou 3 možnosti, jak ve výuce rozvíjet poznávací motivaci. Kurz bude částečně veden formou převrácené třídy – před prezenčním setkáním je povinností si populárně naučný (14 stránek dlouhý) text týkající se motivace, vyplnit krátký úkol (zo otázek týkající se textu) a odevzdat tento úkol nejpozději den před prezenčním setkáním. T obdržíte e-mailem přibližně týden před konáním workshopu.V první části workshopu se budeme úkolem a otázkami z něho vzniklých. Druhou část semináře věnujeme možnostem rozvoje poznáv Kompetence rozvíjené v programu: Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky), pilíře 2 (Vede pilíře 6 (Podpora výuky prostřednictvím digitálních technologií) Rámce pro efektivní výuku "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Především se soustředí na následující • (Pilíř 1) Bod 3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaný učení, a přizpůsobuje je potřebám studujících. • (Pilíř 2) Bod 1. Vyučující motivuje studující, aby si osvojili znalosti, dovednosti a ko jsou pro daný předmět stanoveny. • (Pilíř 2) Bod 3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení. • (Pilíř 6) Bod 4. Vyučující efektivně vyučuje distančním způsobem. Lektorka: Mgr. Radka High, Ph.D. Zabývá se pedagogickou a školní psychologií, zejména otázkami motivace k učení, vzdělávání a dále problematikou časové perspektivy. Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlo době působí jako odborná asistentka na katedře psychologie PedF UK a na katedře učitelství chemicko-technologické. Vede kurzy komunikačních dovedností pro doktorandy a vysokoškolské pro pracovníky v podnikové sféře. Kdy: Program proběhl Mám zájem o účast! [ URL "https://vzdelavani.is.cuni.cz/simplifyworks/eoc/public/programs/ Přihlaste se jako zájemce o účast v programu a bude Vám zaslána zpráva, pakliže bude vypsá programu. Účast v programu je zdarma. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"]