5. října 2020
Distanční výuka, kterou vysoké školy realizují v důsledku specifických epidemiologických opatření, otevírá zcela nové organizační i didaktické otázky. Do určité míry je možné inspirovat se didaktickými zásadami distančního vzdělávání, část problémů je zcela specifických. V průběhu webináře budou diskutovány konkrétní tipy, jak při přípravě a realizaci nouzové distanční a hybridní výuky mohou pracovníci vysoké školy postupovat.
5. října 2020
V rámci semináře bude diskutována metodika realizace distanční výuky formou videokonference. Pozornost bude věnována především didaktickým a komunikačním aspektům synchronní výuky, nikoli technickým funkcionalitám jednotlivých platforem. Účastníci získají tipy pro aktivní a efektivní zapojení studentů do on-line přednášky či webináře, vedení on-line diskuse a sdílené práce studentů na dálku.
14. října 2020
Účastníci workshopů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testu a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů.
Workshop se skládá z 3 částí:
I. Kvalitní testová úloha - 14.10.2020
II. Od jedné úlohy k testu - 4.11.2020
III. Analýza testu prakticky - 18.11.2020
14. října 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
21. října 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
3. listopadu 2020
Kurz ve dvou blocích představí akademickým pedagogům principy kritického myšlení (KM) a ukáže, jakými způsoby lze u studentů podpořit osvojení si těchto principů i v rámci oborově specifické výuky. Podstatnou součástí lekcí budou diskuse umožňující sdílet a rozvíjet příklady, jakým způsobem nejlépe vést studenty ke KM v rámci VŠ výuky.
4. listopadu 2020
Účastníci workshopů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testu a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů.
Workshop se skládá z 3 částí:
I. Kvalitní testová úloha - 14.10.2020
II. Od jedné úlohy k testu - 4.11.2020
III. Analýza testu prakticky - 18.11.2020
4. listopadu 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
10. listopadu 2020
Kurz ve dvou blocích představí akademickým pedagogům principy kritického myšlení (KM) a ukáže, jakými způsoby lze u studentů podpořit osvojení si těchto principů i v rámci oborově specifické výuky. Podstatnou součástí lekcí budou diskuse umožňující sdílet a rozvíjet příklady, jakým způsobem nejlépe vést studenty ke KM v rámci VŠ výuky.
11. listopadu 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
18. listopadu 2020
Účastníci workshopů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testu a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů.
Workshop se skládá z 3 částí:
I. Kvalitní testová úloha - 14.10.2020
II. Od jedné úlohy k testu - 4.11.2020
III. Analýza testu prakticky - 18.11.2020
18. listopadu 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
2. prosince 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
9. prosince 2020
Vzdělávací program Pedagogických dovedností je určen pro zaměstnance a doktorandy UK.
Přihlásit se mohou začínající i zkušení akademičtí pracovníci, kteří chtějí kultivovat své pedagogické dovednosti a vzdělávat se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Účast v programu je zdarma.
Program probíhá od 14.10. - 9.12.2020
27. ledna 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Sociálně-psychologické dovednosti v komunikaci
4. února 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04.2021
Téma: Zvládání pracovního stresu
8. února 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Řešení pracovních konfliktů a mediace
17. února 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: I. Leadership – vedení lidí
25. února 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: II. Leadership – vedení lidí
4. března 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Personální činnosti vedoucího pracovníka, personální rozhovory s podřízenými
10. března 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Týmová práce a týmové chování, vedení týmů
16. března 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Vedení porad
23. března 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Time management
29. března 2021 – 1. dubna 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Ekonomické minimum pro vedoucí pracovníky
7. dubna 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Právní minimum pro vedoucí pracovníky
10. dubna 2021
Chystáme pro vás i vaši rodinu online zábavné vzdělávací odpoledne. Vyberte si, co budete sledovat, zda přednášku nebo besedu s úspěšnými absolventy UK, kteří žijí a pracují v zahraničí. Zúčastněte se vědomostního kvízu na téma historie Univerzity Karlovy a vyhrajte pěknou cenu.
12. dubna 2021
Program je orientován na praxi, je zaměřen na získání či prohloubení znalostí a dovedností, akcentovány jsou interaktivní metody a je určen pro akademiky a pracovníky UK.
Rozsah a forma: 14 výukových dní – online
Program probíhá od 27. 01. 2021 – 12. 04. 2021
Téma: Řízení projektů
17. února 2022
What is the best way to use our time together with our students? The answer to this question may have changed over the past two years; many of us now have detailed video lectures that allow students to learn facts and concepts outside of class time. In this workshop, we will discuss a structured way of thinking about how to use class time when students already have these videos, especially how to build on the knowledge in the videos to give students practice with the difficult and complex tasks of our fields.
15. března 2022
Základy sebepoznání a poznání - kdo jsme a jakým způsobem fungujeme, abychom mohli lépe porozumět ostatním. Kombinace silných a slabých stránek jednotlivých členů týmu – týmová synergie.
15. března 2022
Kurz je zaměřen na práci s výzkumnými daty během výzkumného procesu a po jeho skončení.
17. března 2022
Efektivní vedení lidí a základy pozitivního leadershipu. Jaký je smysl vaší organizace/vašeho týmu - jaká je mise organizace. Co to je vize a jakým způsobem se lidé inspirují (inspirace vs. motivace). Unikátní koučovací technika pro koučování U-Grow (z bestselleru Pozitivní Leader).
18. března 2022
Kurz je zacílen na nejpoužívanější vyjednávací styly – konzultativní a poziční vyjednávání a jejich dílčí techniky, kterými lze snáze dosahovat cílů prostřednictvím interakce s druhou stranou. Pozornost je zaměřena na kladení silných otázek, které zvyšují pravděpodobnost dohody v komunikaci, na jednotlivé kroky vyjednávání a na jejich klíčové fáze. Součástí kurzu jsou modelové situace a hry.
21. dubna 2022
Jak budovat mentální odolnost a vystoupit z komfortní zóny. Podávání optimálního výkonu i v náročných podmínkách.
13. května 2022
Kurz poskytuje základní přehled informací o právní úpravě pracovního práva a zaměřuje se na praktický výklad o právech a povinnostech zaměstnanců i zaměstnavatelů.
Kurz je určen pro zaměstnance, kteří chtějí lépe pochopit své právní postavení, jakož i pro představitele zaměstnavatelů - personalisty, mzdové účetní, případně vedoucí zaměstnance a pro představitele odborů.
19. května 2022
Základní techniky Mindfulness – bytí v přítomném okmažiku, meditace. Práce s naším dechem, myslí a tělem.
20. května 2022
Kurz poskytuje základní přehled informací o právní úpravě pracovního práva a zaměřuje se na praktický výklad o právech a povinnostech zaměstnanců i zaměstnavatelů.
Kurz je určen pro zaměstnance, kteří chtějí lépe pochopit své právní postavení, jakož i pro představitele zaměstnavatelů - personalisty, mzdové účetní, případně vedoucí zaměstnance a pro představitele odborů.
14. září 2022 – 15. září 2022
The aim of the programme is to support doctoral students at Charles University who are relatively new to university teaching but they are expected to teach within this academic year. This programme will provide basic understanding of the principles of learning and offer practical teaching strategies in various settings. Topics and working methods will contribute to the participants’ teaching self-efficacy and support the achievement of the learning outcomes.
28. listopadu 2022
Program se zaměřuje na techniku převrácené třídy/ flipped classroom, v čem spočívá a jaké místo v ní mají distanční prvky. Na praktických příkladech bude vysvětleno, proč zvyšuje účinnost výuky. Zmíněna budou i o nejčastější úskalí této techniky a bude probráno, jak se jim vyhnout.
8. prosince 2022
Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání.
30. ledna 2023
Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a načerpávat inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na tyto otázky: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin?
13. února 2023 – 17. února 2023
The programme will teach you how to plan, organize, and write clear, well-structured, and accurate texts for publication. Realistic communicative activities will help you present your ideas with clarity and precision.
20. února 2023
This three-hour workshop is designed to help academics and Ph.D. students, especially non-native English speakers, on how to write an effective academic literature review.
We will focus on:
- the best approach to writing a review
- specific language commonly used
- ways to avoid plagiarism
- other elements of good academic writing style
27. února 2023
This programme is focused on how to structure an effective academic presentation and build confidence in presenting in English.
28. února 2023
Vysokoškolská výuka už není, co bývala. Namísto dlouhých teoretických výkladů od katedry dnes řada učitelů zařazuje do svých seminářů, ale i přednášek praktické úkoly. Mnozí zjišťují, že je pak učení víc baví, pozitivní ohlasy pak přicházejí rovněž ze strany studentů. Přesto ale i velmi prakticky orientovaná výuka naráží na své meze. Jak ve třídě plné podobně starých studentů „nasimulovat“ setkání se skutečným klientem z masa a kostí (se spoustou reálných problémů a otázek)? Jak zpřítomnit kulturu nemocnice, laboratoře či odboru na ministerstvu? Jak studenty nepozorovaně vystavit skutečným odborným morálním dilematům, která na ně jejich profese jistě přichystá? To je zkrátka nutné zažít „na místě samém“.
1. března 2023
Kurz se zaměřuje na styly vedení, na jejich výhody a nevýhody pro vedoucího i pro jeho tým. Sledováno je uvědomění si vlastního stylu, jeho silných stránek a potenciálu k rozvoji. Dalšími tématy kurzu jsou „smyčka“ úkolování, její dílčí kroky a návody k jejímu efektivnímu zvládnutí, sdělování cílů a vizí, práce s námitkami při úkolování a kontrolní mechanismy.
9. března 2023
Kurz je zacílen na zvládání pracovních konfliktů. Pozornost je zaměřena na pojetí konfliktu, jeho zdroje, strategie (styly) řešení konfliktů, vedení konfliktního rozhovoru, předcházení konfliktům a rovněž na využití a zásady mediace při řešení pracovních konfliktů.
14. března 2023
Cooperative learning is an approach that is based on natural human interactions in which students work together to solve problems, thereby improving not only their knowledge but also social skills. They are encouraged to divide roles, plan their work, divide subtasks, support each other, resolve conflicts, combine sub-results into a larger whole, evaluate the contribution of individual members, etc. This approach, unfortunately, is still not commonly utilized in class even though different modes of cooperation are commonly encountered outside school, especially at work.
21. března 2023
The recent historical effects in Europe and the world have resulted in an immense increase in the amount of news targeting a variety of audience. Since the existence of mass media, checking the validity of sources and manipulating the public opinion has been in the centre of attention. However, in the 21st century, the critical understanding and evaluation of online multimedia content has become a basic literacy skill.
23. března 2023
Univerzity v poslední době zaznamenávají zvýšený zájem o studium tohoto fenoménu a samy chtějí well-being svých studentů a pedagogů aktivně podporovat. V tomto dvoudílném semináři zaměříme pozornost na podporu well-beingu studentů.
29. března 2023
Smyslem tohoto kurzu je soupis kroků, jejichž respektováním se lze, z pohledu vyučujícího, co nejvhodněji přiblížit standardům obvykle očekávaným od mezinárodních kurzů. Konkrétně pak: 1) formulace výsledků učení jako základního východiska pro ověření kompetencí absolventů kurzu; 2) způsoby designu nově vznikajícího kurzu či úpravy kurzu stávajícího, a to jak za situací, kdy je sdílený kurz tvořen a vyučován jen ze strany UK, tak pro situaci, kdy se na něm podílí více pracovišť.