Kurz je koncipován jako hybridní studium ve dvou modulech: “Ivrit – moderní hebrejština pro humanitní obory I“ a “Ivrit – moderní hebrejština pro humanitní obory II“. Každý modul zahrnuje čtrnáct tříhodinových lekcí, z nichž dvě hodiny jsou věnovány prezenční výuce s učitelem a jedna hodina je online, V průběhu dvou prezenčních hodin se studenti seznámí s danou problematikou, kterou dále rozpracovávají prostřednictvím zadaných úkolů. Tyto úkoly jsou pak probírány v navazující třetí online hodině. Třetí navazující online hodina je konána s časovým odstupem tří dnů. Za účelem hybridní formy kurzu bude využíváno platformy Moodle 2 či Mooc a MS Teams.
Modul I se zaměřuje na základy moderního hebrejského jazyka, tj. hebr. abeceda, tiskací a psací písmo, gramatika, slovní zásoba, četba, psaní. Modul II rozšiřuje znalosti hebrejské gramatiky a soustředí se na četbu a překlad složitějších hebrejských textů a konverzaci. Oba moduly jsou podpořeny power-pointovými prezentacemi, hand-outy jakož i další audio-vizuální podporou.
The course is designed as an interdisciplinary blended course consisting of two moduls: Ivrit – Modern Hebrew I (Modul I) and Ivrit – Modern Hebrew (Modul II). Each modul consists of fourteen lessons each consisting of three hours. Two hours of each lesson are taught in person, the third one is online. Within two attendance hours, students get acquainted with the given issue, which they further elaborate through assigned tasks and partial test. These tasks as well as summary of the material covered are then discussed in a follow-up fourth online lesson. This follow-up online class is held three days apart.
For the purpose of the hybrid form of the course, the platforms Moodle 2 or Mooc and MS Teams will be used.
Modul I covers basics of modern Hebrew language including the Hebrew alphabet, grammatical issues reading and writing, vocabulary.
Modul II expands knowledge of Hebrew grammar and focuses on reading and translating more complex Hebrew texts. It also focuses on the conversation in modern Hebrew language.
Both mduls are supplemented by power-point presentations, hand-outs and audio-visual medias.
doc. ThDr. Pavla Damohorská
Th.D., Katedra biblistiky a judaistiky, Oddělení judaistiky, Husitská teologická fakulta /
Department of Biblical and Jewish Studies, Jewish Studies section, Hussite Theological Faculty Charles University