Micro-credentials ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Acquiring knowledge and skills in the 21st century *========================================================================================= Nowadays, education is the key factor for career success and personal development. However dynamic labour market and rapid changes in technology and society, traditional forms of ed seem inadequate. In this context, new programmes are emerging that enable individuals to b knowledge, increase their qualifications and strengthen their competences in line with the labour market and society. These programmes lead to the acquisition of micro-credentials. *========================================================================================= * What is specific about programmes leading to micro-credentials? *========================================================================================= These are specialized courses that provide interdisciplinary insights and are closely link sector. They are designed to be flexible and adaptable to the needs of individuals, which through extensive distance learning. Upon course completion, learners receive a digital ce is an effective way to demonstrate the knowledge and skills they have acquired. *========================================================================================= * The benefits of micro-credentials *========================================================================================= • Specialisation: Programmes leading to micro-credentials allow individuals to specialise skills or areas that are relevant to their career. • Flexibilita: Programmes leading to micro-credentials are often available online and allo study at their own pace • International recognition: Thanks to a unified European framework, micro-credentials are recognised abroad, increasing graduate mobility. • Transparency: Certificates will be easily verifiable through a national database (expect launched in June 2024), giving them credibility and protection against forgery. *========================================================================================= * Cooperation between academia and industry *========================================================================================= Should you be interested in collaborating with Charles University to upskill your employee or create a course leading to a micro-credential to meet specific needs in your sector, we are open to hearing about it. Contact us via email microcredentials(zavinac)ruk.cuni.cz [ "microcredentials(zavinac)ruk.cuni.cz"] . *========================================================================================= * How to register a course leading to a micro-credentials? *========================================================================================= The answers are provided in our guide "Micro-credentials at Charles University. Guidebook registration, implementation, and promotion of courses leading to micro-credentials". *========================================================================================= * Programmes in English *========================================================================================= • Deep Learning [ URL "CCZVEN-666.html "] • International Online Course On The Pathogenesis of Epilepsy [ URL "CCZVEN-522.html "] • Microscopic Approaches and Image Analysis in Biomedicine and Microtechnologie [ URL "CCZ • Spatial Data Science for Social Geography [ URL "CCZVEN-674.html "] *========================================================================================= * Programmes in Czech *========================================================================================= • Antropocén: moderní svět v transdisciplinární perspektivě [ URL "https://cczv.cuni.cz/CC • Čeština pro akademické prostředí [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-624.html"] • Data Steward [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-662.html"] • Doplňkové studium pro překladatele právních textů: překladatelský seminář – anglický jaz "https://cczv.cuni.cz/CCZV-625.html"] • Doplňkové studium pro překladatele právních textů: překladatelský seminář – francouzský "https://cczv.cuni.cz/CCZV-625.html"] • Doplňkové studium pro překladatele právních textů: překladatelský seminář – německý jazy "https://cczv.cuni.cz/CCZV-625.html"] • Doplňkové studium pro překladatele právních textů: překladatelský seminář – ruský jazyk cczv.cuni.cz/CCZV-625.html"] • Doplňkové studium pro překladatele právních textů: úvod do českého práva [ URL "https:// CCZV-626.html"] • Dvousemestrální metodický kurz k výuce češtiny jako cizího jazyka [ URL "https://cczv.cu CCZV-652.html"] • EdTech a vzdělávání [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-663.html"] • Hebraicum: Biblická hebrejština [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-671.html"] • Hluboké učení [ URL "http://"] • Komunitní (bilaterální) tlumočení v jazykové kombinaci čeština – ruština [ URL "https:// CCZV-664.html"] • Komunitní (bilaterální) tlumočení v jazykové kombinaci čeština – ukrajinština [ URL "htt cczv.cuni.cz/CCZV-665.html"] • Komunitní (bilaterální) tlumočení v jazykové kombinaci čeština – ukrajinština a Podpůrný [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-666.html"] • Konferenční tlumočení čeština – ukrajinština [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-667.html"] • Konferenční tlumočení čeština – ukrajinština a Podpůrný jazykový kurz [ URL "https://ccz CCZV-668.html"] • Logoped ve zdravotnictví [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-628.html"] • Metodologie epidemiologických studií [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-673.html"] • Semestrální metodický kurz k výuce češtiny jako cizího jazyka (on-line kurz) [ URL "http cczv.cuni.cz/CCZV-653.html"] • Spatial Data Science v jazyce Python [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-630.html"] • UP-TRANS – posteditace strojového překladu v jazykové specializaci: anglický jazyk [ URL cczv.cuni.cz/CCZV-674.html"] • UP-TRANS – posteditace strojového překladu v jazykové specializaci: francouzský jazyk [ cczv.cuni.cz/CCZV-674.html"] • UP-TRANS – posteditace strojového překladu v jazykové specializaci: německý jazyk [ URL cczv.cuni.cz/CCZV-674.html"] • UP-TRANS – posteditace strojového překladu v jazykové specializaci: ruský jazyk [ URL "h cczv.cuni.cz/CCZV-674.html"] • UP-TRANS – posteditace strojového překladu v jazykové specializaci: španělský jazyk [ UR cczv.cuni.cz/CCZV-674.html"] • Úvod do prevence rizikového chování založené na důkazech [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZ • Vzdělávání v základních specifikách racionální geriatrické farmakoterapie [ URL "https:/ CCZV-672.html"] • Základy digital humaties [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-679.html"] • Základy managementu sportovní organizace [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-631.html"] • Základy programování [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-681.html"]
Curren programmes
*========================================================================================= * Micro-credentials in the Czech Republic *========================================================================================= The concept of introducing micro-credentials is being addressed by all public universities Republic within the framework of the National Recovery Plan (NRP). A number of outputs hav within the working groups: the analysis of the Czech and foreign situation regarding lifel methodology for unifying short-term education forms through the ECTS credit system, a unif format. Individual project outputs, as well as international experience with micro-credent presented at the conference Micro-credentials in the Czech Republic [ URL "CCZVEN-683.html place at Charles University on 6 December 2023. The concept was also presented at the inte CZEDUCON 2023.