Program rozvoje sociálně-psychologických dovedností ****************************************************************************************** * Program rozvoje sociálně-psychologických dovedností ****************************************************************************************** Pracovníci UK se mohou z důvodu naplnění závazných indikátorů projektu zúčastnit buď Progr sociálně-psychologických dovedností nebo Programu rozvoje manažerských dovedností. Zároveň aby zaměstnanci UK nebyli v rámci projektu již vykázaní jako indikátor 6000 v rámci jiné D podporou minimálně 80 hodin. Prosíme, aby se do programů hlásili především ti zaměstnanci, kteří ještě v rámci tohoto p vykázáni za jinou dílčí aktivitu. Program rozvoje sociálně-psychologických dovedností je uskutečňován v celkovém rozsahu 84 výukových hodin. Výuka probíhá v prostorách Karolina od 9:00 do 16:30 hod., a to vždy po 14 dnech v rozsahu dnů v týdnu. Každý výukový den je koncipován do osmi výukových hodin, jedna výuková hodina Témata: 1. Sociálně-psychologické dovednosti v komunikaci (2 dny) Interaktivní kurz je zaměřen na rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pr účastníků, na získání či prohloubení sociálně-psychologických kompetencí ke spolupráci. Po věnována typům osobností ve vztahu k práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktor „tváří v tvář“. 2. Vyjednávání jako komunikační technika (1 den) Kurz je zacílen na nejpoužívanější vyjednávací styly – konzultativní a poziční vyjednávání dílčí techniky, kterými lze snáze dosahovat cílů prostřednictvím interakce s druhou strano zaměřena na kladení silných otázek, které zvyšují pravděpodobnost dohody v komunikaci, na vyjednávání a na jejich klíčové fáze. Součástí kurzu jsou modelové situace a hry. 3. Řešení pracovních konfliktů a mediace (2 dny) Kurz (s tréninkem) je zaměřen na zvládání pracovních konfliktů. Pozornost je věnována poje jeho zdrojům, strategiím (stylům) řešení konfliktů, vedení konfliktního rozhovoru, předchá rovněž využití mediace při řešení pracovních konfliktů a jejím zásadám. 4. Prezentační dovednosti (2 dny) Kurz (s tréninkem) je zaměřen na rozvoj dovedností v roli prezentujícího. Pozornost je věn prezentace, struktuře jejího obsahu, využívání pomůcek, schopnosti argumentovat, přesvědči faktorům průběhu prezentace i problémovým situacím. Cílem kurzu je zvládnutí různých typů hlediska obsahu a různých forem v různých rolích, pro různé cílové skupiny, s různými cíli možných různých důsledků. Důraz je kladen na interaktivitu, na zapojení účastníků. 5. Lektorské dovednosti (2 dny) Cílem kurzu (s tréninkem) je rozvoj lektorských dovedností a práce se skupinou v průběhu l vystoupení. Kurz sleduje využití didaktických a facilitačních postupů, zvládání problemati práci se skupinou a problémových účastníků. Pozornost je věnována rovněž porozumění vlastn lektorskému typu, jeho (ne)výhodám, využití individuálních dovedností a jejich dalšímu roz 6. Time Management (1 den) Cílem kurzu je seznámit účastníky s postupy a nástroji plánování a využití času, rozpoznáv času“ a jejich odstraňováním. Představeny budou jednotlivé generace time managementu, mati s kvadranty důležitosti a naléhavosti, systém plánování času se zaměřením na schopnosti do časový prostor a lépe zvládat své cíle a role v pracovním i v osobním životě. 7. Faktory pracovní zátěže a zvládání pracovního stresu (1 den) Kurz je zaměřen na identifikaci základních faktorů pracovní zátěže a jejich specifikaci, n reakce typické pro stresové situace a na techniky jejich zvládání či odbourání. Kurz je za všímavosti účastníků vůči funkčním způsobům zvládání stresových situací a na práci s osobn zvládání náročných situací v pracovním životě. 8. Public Relations (1 den) Společenská etiketa Kurz sleduje seznámení účastníků s metodami a technikami budování a udržování vztahů organ okolím a veřejností. Důraz je kladen na význam informací a zpětné vazby. V oblasti společe budou představeny zásady společenského chování a nejčastější chyby. 9. Projektové řízení (2 dny) Kurz je zacílen na základní parametry projektového řízení. Účastníci budou seznámeni s jed projektu, základními nástroji a technikami, problematikou integrace projektu v prostředí j (organizaci), marketingem projektu pro jeho akceptování. Účastníci budou mít příležitost s nástroje vyzkoušet. Představena budou rovněž témata strategie řízení projektu. Podpořeno projektem Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu prá Reg. číslo: CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362