Výcvik v případové supervizi ****************************************************************************************** * The Case supervision training in the field of reflective developmental supervision ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Anotace / Annotation *========================================================================================= Případová supervize je rozvojovým reflektujícím postupem při vzdělávání začátečníků v?obor prostředek profesní socializace) i při celoživotním vzdělávání (supervize jako „ostření a pokoušených praktiků). Odehrává se v kontextu vícestranného smluvního pole, které přináší všem zúčastněným stranám. Obecným účelem případové supervize je • pracovníkovo prohloubení vlastní reflexe a reflexivity jako dovednosti vnímat, uvědomova pracovní vztahy, cíle, procesy a společenské kontexty včetně vlastních postojů, stereoty • pracovníkova poctivost jako způsobilost ovlivňovat výsledkem reflexe vlastní jednání ve vlastní odbornosti, profese a organizace. Výcvik v?případové supervizi představuje první úroveň uceleného supervizního vzdělání akre Evropskou asociací pro supervizi a koučování (EASC). Zdůrazňuje zodpovědnost, partnerskou nadhled a rozvoj/udržitelnost. Účelem výcviku v?případové supervizi je připravit absolventa výcviku na výkon případové su kontextu pomáhajících profesí a organizací. Case-based supervision is an essential developmental reflective process both in the traini (supervision as means of professional socialization) and in the lifelong learning (supervi and sharpening" of experienced and routine-tempted professionals). It takes place in the c multilateral contractual field that provides developmental incentives for all the parties The general purpose of case supervision is • workers´ self-awareness and reflexivity as a skill of perceiving, being aware of and thi relationships, goals, processes and societal contexts including attitudes, stereotypes a their own; • workers´ integrity as a competence to tune their professional conduct by the results of according to their personal, professional and organizational values. The Case supervision training represents the first level of comprehensive supervision educ by the European Association for Supervision and Coaching (EASC). It emphasizes partnership accountability, development/sustainability and a sense of perspective. The purpose of the Case supervision training is to prepare the graduate to perform case su context of helping professions and organisations. *========================================================================================= * Garant kurzu / Course guarantor *========================================================================================= Mgr. Jana Švadlenová, Ph.D.