Plánování efektivní výuky ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** „Neplánovat výuku znamená plánovat neúspěch,“ píše G. Petty v své knize Moderní vyučování, důležitost pečlivého a strategického plánování, aby studující mohli dosáhnout očekávaných Tento kurz vás provede klíčovými kroky k plánování efektivní výuky. Naučíte se, jak správn výsledky učení, vybrat vhodné výukové aktivity a naplánovat výuku tak, aby podporovala dos výsledků. Účastníci se seznámí s různými strategiemi pro vytváření efektivní výuky, které výsledky učení, výukové aktivity a metody hodnocení, ale také podpoří udržení pozornosti s zvýší jejich motivaci k učení. Účastníci budou diskutovat o tom, jak strukturovat výuku zp co nejefektivnější, od úvodního zahájení přes hlavní část výuky až po závěrečné shrnutí. Během kurzu se pokusíme odpovědět na následující otázky: • Jak definovat výsledky učení? • Jak vybrat výukové aktivity, které jsou sladěny s výsledky učení? • Jak vybrat výukové aktivity, které jsou sladěny s metodami hodnocení? • Jak plánovat lekce, aby byly efektivní a podporovaly učení studujících? • Jak strukturovat informace, aby nedocházelo k přetížení studujících? *========================================================================================= * Termín konání: *========================================================================================= V aktuálním semestru program jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. V zohledníme při plánování dalšího semestru.
*========================================================================================= * Výsledky učení: *========================================================================================= Po absolvování workshopu budou účastníci schopni: • formulovat výsledky učení, které jsou konkrétní a měřitelné; • navrhnout výukové aktivity, které jsou v souladu s definovanými výsledky učení a podporu zapojení studujících; • navrhnout výukové aktivity, které jsou v souladu s plánovanými metodami hodnocení; • strukturovat hodinu tak, aby podporovala proces učení, udržela pozornost studujících a m kognitivní zatížení *========================================================================================= * Kompetence rozvíjené v programu: *========================================================================================= Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky), pilíře 2 (Vede pilíře 4 (Reflexe výuky a profesní rozvoj vyučujících) Rámce pro efektivní výuku na UK [ U paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Především se soustředí na následující kompetenc • 1.2. Vyučující stanoví výsledky učení pro svůj předmět jako celek i pro jeho jednotlivé jednotky a volí vhodný způsob ověřování jejich naplnění. • 1.3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků přizpůsobuje je potřebám studujících. • 2.1.Vyučující motivuje studující, aby si osvojili kompetence, které jsou pro daný předmě • 2.3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení. • 2.6. Vyučující sleduje účelné využívání času výuky a dokáže reagovat na vývoj neočekávan • 4.1. Vyučující vyhodnocuje, nakolik se podařilo dosáhnout očekávaných výsledků učení v d v jednotlivých vyučovacích jednotkách. *========================================================================================= * Lektor: *========================================================================================= Mgr. Bartłomiej Wróblewski Absolvoval Kazimierz Wielki University (Bydgoszcz, Polsko), kde získal magisterský titul v anglická filologie a postgraduální titul v pedagogice. V současné době pracuje jako koordi pedagogických kompetencí na Univerzitě Karlově v Praze a je místopředsedou platformy Paeda Podílí se na přípravě, vývoji a koordinaci systému vzdělávání pro akademické pracovníky a oblasti pedagogických kompetencí. Přispívá ke zvyšování kvality akademické výuky na Univer prostřednictvím svého zapojení do různých projektů. Kompetenčně odpovídá za koordinaci vzn pro podporu výuky na Univerzitě Karlově. Je rovněž spoluautorem Rámce pro efektivní výuku Karlově. Účast v programu je zdarma. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"]