Vedení studujících k odpovědnosti a samostatnosti ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Společně prozkoumáme, za co konkrétně jsme při učení odpovědní a za co nesou odpovědnost s tomto základě se seznámíme s tím, co vše můžeme při práci se skupinou studujících udělat p uvědomovali svoji odpovědnost za učení a chování se během přednášek a seminářů. Intervence dynamiky zařadíme do jednotlivých fází vývoje skupin v čase. Konkrétně se budeme rozvíjet v těchto dovednostech: • práce s vývojem vztahů ve skupině v čase; • nastavování vztahů se studujícími a péče o ně; • práce se vzájemnými očekáváními se studujícími; • práce s jistotami mezi vyučujícími a studujícími (kontrakty). *========================================================================================= * Termín konání: *========================================================================================= Mám zájem. *========================================================================================= * Místo: *========================================================================================= V aktuálním semestru program jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. V zohledníme při plánování dalšího semestru.
*========================================================================================= * Výsledky učení: *========================================================================================= • Účastníci popíší, co konkrétně v oblasti odpovědnosti nejčastěji řeší se studujícími. • Účastníci se seznámí s tím, jak se vztahy mezi nimi a studujícími vyvíjejí v čase. • Účastníci se seznámí s principem kontraktování se studujícími. • Účastníci se seznámí s vývojem norem chování při práci se studujícími. *========================================================================================= * Kompetence rozvíjené v programu: *========================================================================================= Program rozvíjí kompetence spadající do pilíře 2 (Vedení výuky) Rámce pro efektivní výuku "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Především se soustředí na následující • Kompetence 2.2: Vyučující vede studující k přijímání odpovědnosti za vlastní učení. *========================================================================================= * Lektor: *========================================================================================= Mgr. Michal Dubec, Ph.D. Mgr. Michal Dubec, Ph.D. je učitel s 25letou praxí. Učil a učí na základních školách, gymn školách. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpo chování a učení, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, komun práci s návyky. V soukromém životě se věnuje běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání káv Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"] .