Jak pomoci studujícím se učit efektivněji? ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** To jak (se) vzdělávat je propleteno celou řadou již dávno vyvrácených mýtů. Na semináři se učit podle současných vědou ověřených principů efektivního vzdělávání. Konkrétně se nejvíc to, jak do výuky prakticky aplikovat: teorii kognitivního zatížení, vybavování či metody a Výsledkem by mělo být, že si studující z vaší výuky dokážou zapamatovat a porozumět větším informací. Tento program se zaměřuje na principy efektivního vzdělávání s cílem zajistit dlouhodobé u porozumění znalostem u studujících. Účastníci se nejprve obeznámí s teoretickými koncepty, kognitivního zatížení, vybavování a hluboké učení. V praktické části budou účastníkům před jak tyto strategie začlenit do výuky, aby se rozvíjely klíčové kompetence studujících a zl studijní výsledky. Program je vhodný pro pedagogy, kteří chtějí obohatit své vzdělávací př studujícím proces učení. *========================================================================================= * Termín konání: *========================================================================================= V aktuálním semestru program jíž proběhnul, ale svůj zájem o účast můžete vyjádřit níže. V zohledníme při plánování dalšího semestru.
*========================================================================================= * Výsledky učení: *========================================================================================= • Účastníci definují principy ve výuce, které jsou podloženy současným vědeckým výzkumem, aplikovat ve své výuce. • Účastníci vysvětlí základní paměťové procesy a demonstrují, jak tyto znalosti využít pro předávání informací studentům. • Účastníci aplikují metody, které pomáhají studujícím lépe zakódovat informace a porozumě • Účastníci implementují metody zlepšující zapamatování a metakognici studujících. • Účastníci identifikují a aplikují metody na podporu soustředění studujících během výuky. • Účastníci analyzují a rozlišují mezi efektivními a neefektivními teoriemi a metodami uče • Účastníci používají různé aplikace a online nástroje ke zvýšení efektivity výuky. • Účastníci využívají ChatGPT a další jazykové modely pro přípravu výuky. *========================================================================================= * Kompetence rozvíjené v programu: *========================================================================================= • 1.3. Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsledků přizpůsobuje je potřebám studujících. • 1.4. Vyučující využívá vhodné postupy pro efektivní přípravu vyučovací jednotky. • 2.3. Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení. • 4.4. Vyučující se pravidelně a systematicky vzdělává ve způsobech zlepšování kvality výu *========================================================================================= * Lektor: *========================================================================================= Ing. Jan Kohut Ing. Honza Kohut je už 7 let fascinovaný tím, jak (se) učit efektivně a rychle, přečetl js knížku o učení, spoustu času jsem strávil čtením a vypisováním poznámek z vědeckých studií co funguje a naopak při učení nefunguje. Know-how předával zatím většinou mezi studenty, k a videa vidělo přes milion studenty. V posledních letech se na vzdělávání zaměřuje i ze st kterým radí, jak do výuky aplikovat vědou ověřené principy efektivního učení. Účast v programu je zdarma. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"] .