Úvod do prevence rizikového chování založené na důkazech ****************************************************************************************** * Introduction to Evidence-based Prevention of Risk Behaviors ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Anotace / Annotation *========================================================================================= Vzdělávací modul Úvod do prevence založené na důkazech (INEP) je postaven na více než 30 l prevence a toho, jak nejnovější vědecké poznatky aplikovat v „reálném světě“ a v?souladu s standardy a preventivní praxí ve vyspělém světě. Kurz je zaměřen na základní orientaci ve oblastech školské prevence rizikového chování; zprostředkovává základní přehled klíčových aktuálních informací moderně pojaté prevence rizikového chování za využití a vědecky ověře based) a obecně uznávaných informací v oblasti prevence rizikového chování. Je zamýšlen ja úvod do prevence pro pedagogické pracovníky. Kurz se zaměřuje na znalosti v?oblasti preven chování, ale také i na rozpoznávání hranic a kompetencí pedagogických pracovníků. Do kurzu Úvod do prevence založené na důkazech jsou zahrnuta specifika České republiky. Ta vnímáme jako velmi důležité, a to nejen z aktuálního pohledu oboru, ale také z pohledu sou preventivní praxe ve školách a školských zařízeních. V?některých ohledech jsou Česká repub specifika dávána nejen na evropské úrovni za příklady rozvinutého systému prevence v praxi Jedná se zejména o: 1) Koncept prevence rizikového chování 2) Standardy primární prevence 3) Systém primární prevence MŠMT 4) Systém evidence preventivních aktivit – SEPA 5) Školní preventivní plán 6) Čtyřúrovňový model vzdělávání The Introduction to Evidence-Based Prevention (INEP) educational module is built on more t prevention research and how to apply the latest scientific findings in the "real world" an international standards and prevention practice in the developed world. The course is focu orientation in all key areas of school prevention of risky behavior; provides a basic over concepts and up-to-date information on modern risk behavior prevention using evidence-base accepted information in the field of risk behavior prevention. It is intended as a univers to prevention for educators. The course focuses on knowledge in the area of risk behavior also on recognizing the boundaries and competencies of pedagogical staff. The specifics of the Czech Republic are included in the Introduction to evidence-based pre We see these specifics as very important, not only from the current point of view of the f from the point of view of current good preventive practice in schools and school facilitie respects, the Czech Republic and its specifics are given not only at the European level as developed prevention system in practice. These are in particular: 1) The concept of risk behavior prevention 2) Primary prevention standards 3) Primary prevention system of the Ministry of Education and Culture 4) Preventive activity registration system – SEPA 5) School prevention plan 6) Four-level model of education *========================================================================================= * Garant kurzu / Course guarantor *========================================================================================= prof. Roman Gabrhelík,Ph.D., Roman.gabrhelik@lf1.cuni.cz