Efektivní metody ústního hodnocení ve vysokoškolském přijímacím řízení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Tento workshop poskytne účastníkům komplexní přehled o metodice ústního hodnocení v kontex zkoušek na vysoké školy. Zaměříme se na porovnání ústních a písemných hodnocení v rámci rů úloh, interaktivity, reliability a dovednostních domén. Dále prozkoumáme nejčastěji použív ústního zkoušení a pět nejčastějších strategií dotazování, včetně jejich vlivu na míru str a důsledky pro reliabilitu zkoušky. Workshop také poskytne praktické návody a demonstrace zkoušky s důrazem na neutrální dotazování a testování vyšších úrovní schopností. Výsledky učení: • Porovná ústní a písemné hodnocení z hlediska formátů úloh, interaktivity, reliability a domén. • Popíše nejčastěji používané formáty ústního zkoušení (DOPLNIT). • Popíše pět nejčastějších strategií dotazování (prompting) při ústní zkoušce. Porovná tyt hlediska intruzivity (míry stresu pro frekventanty). Vysvětlí význam rozdílů pro reliabi • Předvede vedení ústní zkoušky, přičemž uplatní neutrální dotazování. Položí otázky, kter úrovně schopností zkoušeného. Kompetence rozvíjené v programu: Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 3 (Zpětná vazba a hodnocení), pilíře 4 (Reflex profesní rozvoj vyučujících) a do pilíře 5 (Profesní spolupráce) Rámce pro efektivní výuku "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Především se soustředí na následující • (Pilíř 3) Bod 1. Vyučující spravedlivě a transparentně hodnotí, zda studující splnili po předmětu. • (Pilíř 4) Bod 4. Vyučující se pravidelně a systematicky vzdělává ve způsobech zlepšování • (Pilíř 5) Bod 1. Vyučující se pravidelně zapojuje do diskuzí o výuce se svými kolegy a k se vzájemně inspirovali a sdíleli své zkušenosti. Lektoři: MUDr. Martin Vejražka, PhD. učí lékařskou biochemii na 1. lékařské fakultě UK. Kromě toho věnuje metodice zkoušení a testování a elektronické podpoře výuky medicíny. Mimo jiné stál WikiSkript, dnes nejnavštěvovanějšího webu pro pregraduální studium medicíny. Mezi jeho ko společenský tanec a klasická lingvistika. Dovolenou trávil nejraději na horách, absolvoval velehor; v současnosti ovšem relaxuje spíše s rodinou na chatě a na malé dřevěné plachetni RNDr. Čestmír Štuka, Ph.D., MBA vystudoval fyziku na Matematicko-fyzikální fakultě UK v Pr profesním životě měl štěstí na vzrušující témata. Nejprve pracoval na využití rázových vln Později se posunul k podpoře informačních technologií a výuce informatiky na 1. LF UK. Spo Vejražkou vytvořili výukový portál WikiSkripta. V souvislosti s přechodem atestací na faku zabývat testováním a psychometrií. Společně s ostatními přednášejícími připravili příručku lékařských fakultách. Zajímá se o historii, paragliding a fotografování. Lektoři programu vydali na začátku roku 2022 publikaci Testování a hodnocení studentů na U je přístupná v open access režimu viz https://karolinum.cz/autori/stuka-cestmir-7826 [ URL karolinum.cz/autori/stuka-cestmir-7826"] Termín: Program proběhl Mám zájem o program! [ URL "https://vzdelavani.is.cuni.cz/simplifyworks/eoc/public/program Přihlaste se jako zájemce o účast v programu a bude Vám zaslána zpráva, pakliže bude vypsá programu. Účast v programu je zdarma. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"]