Písemné přijímací testy na vysokou školu: Hodnocení založené na důkazech ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Workshop se zaměřuje na metodiku písemného testování při přijímacích zkouškách na vysokou se naučí identifikovat a aplikovat efektivní prediktory akademického úspěchu. Porozumí klí reliability a validity testů a nástrojům pro jejich ověřování. S využitím položkové analýz posoudit kvalitu testových úloh, porovnat ji s výsledkem recenze a navrhnout optimalizaci Diskutována bude férovost hodnocení a strategie pro snižování testové úzkosti. Workshop se na sestavování úloh, porovnání uzavřených a otevřených formátů, a principy nastavování mez skóre. Tato interaktivní sezení nabídnou účastníkům praktické nástroje pro zvyšování efekt spravedlnosti přijímacích testů. Výsledky učení: • Popíše cíle vysoké školy při výběru uchazečů o studium. • Vyjmenuje nejčastěji zvažované prediktory akademického úspěchu pro výběr uchazečů na vys porovná je. • Pro konkrétní podmínky vybere nejvhodnější prediktory akademického úspěchu. Výběr odůvod vlastnosti vybraných prediktorů. • Vysvětlí pojem reliabilita zkoušky/testu. Uvede příklady situací, které snižují reliabil • Vysvětlí pojem validita testu/zkoušky. Vysvětlí vztah mezi reliabilitou a validitou. Uve situací, které ohrožují validitu testu/zkoušky. • Vysvětlí vliv testové úzkosti na reliabilitu zkoušky. Vyjmenuje nejčastější zdroje testo každému uvede příklady postupů, kterými lze testovou úzkost snížit. • Interpretuje vybrané charakteristiky testové úlohy získané položkovou analýzou (obtížnos schopnost, analýzu distraktorů). Na základě výsledků položkové analýzy doporučí úpravy t tak, aby se zvýšila její kvalita. • Interpretuje vybrané výstupy analýzy testu (histogram, reliabilita, Cronbachovo alfa, kr validita). • Porovná absolutní a relativní nastavení mezí. Uvede příklady metod absolutního a relativ mezí. • Vysvětlí princip adjustování skóre. Vysvětlí význam adjustování skóre pro férovost testo obtíže spojené s adjustováním skóre. • Popíše nejčastěji používané formáty uzavřených písemných testových úloh (SBA, MTF a jeji porovná jejich vlastnosti. • Popíše nejčastěji používané formáty otevřených testových úloh (SAQ, MEQ, esej a jejich v Vysvětlí jejich výhody a nevýhody. Porovná vlastnosti otevřených a uzavřených úloh. Kompetence rozvíjené v programu: Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 3 (Zpětná vazba a hodnocení), pilíře 4 (Reflex profesní rozvoj vyučujících) a do pilíře 5 (Profesní spolupráce) Rámce pro efektivní výuku "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Především se soustředí na následující • (Pilíř 3) Bod 1. Vyučující spravedlivě a transparentně hodnotí, zda studující splnili po předmětu. • (Pilíř 4) Bod 4. Vyučující se pravidelně a systematicky vzdělává ve způsobech zlepšování • (Pilíř 5) Bod 1. Vyučující se pravidelně zapojuje do diskuzí o výuce se svými kolegy a k se vzájemně inspirovali a sdíleli své zkušenosti. Lektoři: MUDr. Martin Vejražka, PhD. učí lékařskou biochemii na 1. lékařské fakultě UK. Kromě toho věnuje metodice zkoušení a testování a elektronické podpoře výuky medicíny. Mimo jiné stál WikiSkript, dnes nejnavštěvovanějšího webu pro pregraduální studium medicíny. Mezi jeho ko společenský tanec a klasická lingvistika. Dovolenou trávil nejraději na horách, absolvoval velehor; v současnosti ovšem relaxuje spíše s rodinou na chatě a na malé dřevěné plachetni RNDr. Čestmír Štuka, Ph.D., MBA vystudoval fyziku na Matematicko-fyzikální fakultě UK v Pr profesním životě měl štěstí na vzrušující témata. Nejprve pracoval na využití rázových vln Později se posunul k podpoře informačních technologií a výuce informatiky na 1. LF UK. Spo Vejražkou vytvořili výukový portál WikiSkripta. V souvislosti s přechodem atestací na faku zabývat testováním a psychometrií. Společně s ostatními přednášejícími připravili příručku lékařských fakultách. Zajímá se o historii, paragliding a fotografování. Lektoři programu vydali na začátku roku 2022 publikaci Testování a hodnocení studentů na U je přístupná v open access režimu viz https://karolinum.cz/autori/stuka-cestmir-7826 [ URL karolinum.cz/autori/stuka-cestmir-7826"] Termín: Program proběhl Mám zájem o program! [ URL "https://vzdelavani.is.cuni.cz/simplifyworks/eoc/public/program Přihlaste se jako zájemce o účast v programu a bude Vám zaslána zpráva, pakliže bude vypsá programu. Účast v programu je zdarma. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"]