Výsledky učení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Jedním z postupů, které prokazatelně zlepšují učení, je ověřování znalostí, dovedností a p možno je transparentně ověřit, je zapotřebí mít je k dispozici sepsané. Samotný způsob ově na konci předmětu absolventi dokáží, je zásadní pro smysluplnost celého vzdělávání - nejde technikálii, ani o prostor pro improvizaci. Nástrojem, který je k tomuto účelu již desetil jsou tzv. výsledky učení (intended learning outcomes). Jde o seznam zadání, která jsou formulována pro studenty jednoznačně srozumitelným způsobe pro možnost objektivního posouzení, zdali je student splnil nebo ne; jsou splnitelná a jed formulovaná a jsou provázána s realistickým odhadem času potřebného k jejich splnění bez p výsledků učení je dobře definovaný proces. Účastníci kurzu se seznámí s ověřováním šesti ú (dle Blooma), tj. 1) zapamatování, 2) porozumění, 3) řešení problémů, 4) rozbor jevů a pop vyhodnocování a činění závěrů, 6) tvorba. Část webináře bude věnována procvičování tvorby kolaborativní formou a diskusi nad motivac výsledků učení, jako jsou např. rozdílné nároky různých zkoušejících, objektivizace hodnoc neproduktivního stresu, budování užitečných myšlenkových návyků a cílení pozornosti, průbě pokroků v učení, mapování návaznosti kurikula, odhad studijní zátěže, kompatibilita vzdělá zahraničními univerzitami a standardy odborných společností, průběžná kultivace předmětů a Ukážeme si různé scénáře a možnosti tvorby výsledků učení. Pro účastníky je připraven voln kurz s množstvím podkladů. Účastníci si budou moci vytvořit vlastní výsledky učení pro jed jednotku nanečisto, odevzdat je po webináři přes Moodle a získat od lektora zpětnou vazbu Absolvent programu dokáže: 1) rozlišit a porovnat použití sylabů, cílů učení (learning goals) a výsledků učení (learn 2) využít Bloomovu taxonomii při výběru aktivních sloves pro ověření dosažení různých úrov 3) sestavit výsledky učení pro jednu výukovou jednotku svého předmětu (cvičení/seminář/pře porovnat je s veřejně dostupnými learning outcomes pro svůj obor vyučovaný na zahraniční u 4) rozpoznat nejčastější chyby při sestavování výsledků učení; 5) využít výsledků učení k realistickému odhadu studijní zátěže pro účastníky svého kurzu. Kompetence rozvíjené v programu: Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (plánování a příprava výuky), pilíře 3 (zpět hodnocení) a do pilíře 4 (reflexe výuky a profesní rozvoj vyučujících) Rámce pro efektivní [ URL "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . Lektor: Prof. MUDr. Mgr. Zbyněk Tonar, Ph.D., Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni, Ústav embryologie a Biomedicínské centrum. Vystudoval učitelství biologie a chemie pro SŠ na Západočeské univerzitě v Plzni, všeobecn na Univerzitě Karlově. Přes 20 let je vyučujícím na Lékařské fakultě v Plzni Univerzity Ka histologie, mikroskopické anatomie a embryologie. Vyhledává a implementuje prvky dobré uči podle mezinárodních standardů, byl řešitelem šesti úspěšných projektů pro inovaci výuky. J a editorem 15 učebních textů včetně učebnice Memorix histologie, oceněné Cenou Jaroslava J učebnici roku 2016 ve vědách lékařsko-farmaceutických. V magisterském programu byl školitelem 35 studentských vědeckých prací; v doktorském studi školitelem či konzultantem deseti obhájených dizertací a jedné další běžící. Spolupracuje spolky českých i zahraničních studentů a přednáší na Univerzitě třetího věku, Juniorské un Mezinárodní letní škole experimentální chirurgie LF UK v Plzni. V letech 2006-2019 absolvo 13 stáží jako výzkumník či učitel na Veterinární univerzitě ve Vídni. V kategorii Nejlepší pracovník získal Cenu Wernera von Siemense pro rok 2018. Založil a vedl (2013-2022) Labora histologie, která se zabývá např. prokrvením normálních i nádorových vzorků, hojením tkání s využitím biomateriálů a eticky ospravedlnitelným designem in vivo experimentálních studi 2013-2020 byl garantem 20 projektů smluvního výzkumu pro zadavatele z komerční sféry i veř včetně zadavatele ze zahraničí. Koníčky: sport, hudba. Bibliometrické údaje viz profily v databázích: o Web of Science (Researcher ID: I-2728-2017) https://www.webofscience.com/wos/author/record/1790280 o ResearchGate https://www.researchgate.net/profile/Zbynek_Tonar o ORCID ID orcid.org/0000-0002-7200-9894 Forma: distanční (MS Teams) Termín: Program proběhl Mám zájem o účast! [ URL "https://vzdelavani.is.cuni.cz/simplifyworks/eoc/public/programs/ Přihlaste se jako zájemce o účast v programu a bude Vám zaslána zpráva, pakliže bude vypsá programu. Účast v programu je zdarma. V případě dotazů se na nás obraťte: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "(zavinac)"]