Kooperativní učení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Kooperativní učení je přístup založený na přirozené interakci mezi lidmi, při kterém stude na řešení problémů a tím zlepšují nejen své znalosti, ale také sociální dovednosti. Studen povzbuzováni k tomu, aby si rozdělili role, plánovali práci, rozdělovali si dílčí úkoly, v podporovali, řešili konflikty, spojovali dílčí výsledky do celku, hodnotili přínos jednotl atd. Bohužel tento přístup stále není běžně využíván ve výuce, i když různé formy spoluprá používány mimo školu, zejména v zaměstnání. Lidé pracují ve dvojicích, v malých nebo větší setkávají se na velkých společenských událostech a využívají různé sociální vazby k plnění bychom mít na paměti, že školní prostředí se v tomto neliší a spolupráce mezi studenty by pro výměnu znalostí a zkušeností. Díky kooperativnímu učení výrazně zlepšujeme aktivní úča pomáháme našim studentům rozvíjet jejich klíčové kompetence. Během workshopu se pokusíme odpovědět na následující otázky: • Co je kooperativní učení? Jaké jsou jeho základní prvky? • Jak naplánovat kooperativní učení? • Jaké jsou nejčastěji používané struktury kooperativního učení? • Jak vytvořit skupiny? Pokud vás kooperativní učení zaujalo a rádi byste se dozvěděli více detailů, rádi vám ukáž jej začlenit do vaší výuky. Výsledky učení: • Účastníci definují základní principy kooperativního učení a dokážou tyto principy apliko vylepšení vlastní výuky. • Účastníci analyzují jak pozitivní, tak negativní dopady začlenění kooperativního učení d • Účastníci popisují základní struktury kooperativního učení a dokážou je zvolit tak, aby přispívaly k dosažení očekávaných výsledků učení. • Účastníci umí identifikovat běžné chyby, kterých se vyučující dopouštějí při navrhování kooperativního učení. • Účastníci rozlišují mezi nižšími a vyššími kognitivními procesy a umí tyto poznatky začl implementace aktivit kooperativního učení ve své výuce. Kompetence rozvíjené v programu: Kurz rozvíjí kompetence spadající do pilíře 1 (Plánování a příprava výuky) a do pilíře 2 ( Rámce pro efektivní výuku na UK [ URL "https://paedagogium.cuni.cz/effective-teaching"] . soustředí na následující kompetence: • (Pilíř 1) Vyučující volí výukové strategie, které přispívají k dosažení očekávaných výsl přizpůsobuje je potřebám studujících. • (Pilíř 2) Vyučující používá různé strategie, které podporují aktivní učení. • (Pilíř 2) Vyučující vede studující k přijímání odpovědnosti za vlastní učení. Lektor: Mgr. Bartłomiej Wróblewski Absolvoval Kazimierz Wielki University (Bydgoszcz, Polsko), kde získal magisterský titul v anglická filologie a postgraduální titul v pedagogice. V současné době pracuje jako koordi pedagogických dovedností na Univerzitě Karlově. Účastnil se mnoha mezinárodních kurzů zamě pedagogických dovedností, například "Metodika výuky a rozvoj anglického jazyka" v Bournemo "Používání inovativních ICT nástrojů při přechodu na online výuku" ve Vilniusu, Litva, neb mentoring na podporu učitelů" v Barceloně, Španělsko. Je zapojen do různých didaktických p cílem je zlepšení kvality akademické výuky. Jelikož je také učitelem hry na klavír, tráví hudbou se svými přáteli. Kdy: Program proběhl Mám zájem o účast! [ URL "https://vzdelavani.is.cuni.cz/simplifyworks/eoc/public/programs/ Přihlaste se jako zájemce o účast v programu a bude Vám zaslána zpráva, pakliže bude vypsá programu. Účast v programu je zdarma. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte nás kontaktovat na adrese: cczv(zavinac)ruk.cuni.cz "cczv(zavinac)ruk.cuni.cz"]