Smluvní výzkum - příklady a zkušenosti ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Anotace Akademičtí a vědečtí pracovníci veřejné vysoké školy mohou mít významný potenciál v oblast smluvního výzkumu, kdy výzkumná organizace obdrží od zadavatele platbu za řešení výzkumnéh jednu z forem transferu znalostí a technologií. Cíle webináře 1) V první části lektor představí účastníkům dobré i problematické zkušenosti získané v le při řešení 20ti projektů smluvního výzkumu v biomedicínské oblasti s 10ti smluvními partne komerční subjekty a výzkumné instituce z ČR i ze zahraničí. Pozornost bude věnovat zaveden nastavení vztahů, které byly pro úspěch v této činnosti nutné. Popíše hlavní problémy a př bylo nutné překonat, a rovněž benefity které tato činnost přinesla. Nabídne zkušenosti s v zadavatele a řešitele, efektivitou této činnosti, slučitelností s hlavními činnostmi praco vysoké školy a se srovnáním s ostatními druhy vědeckých projektů (granty). 2) V části věnované diskusi mohou účastníci sdílet zkušenosti, náměty, problémy a jejich ř dobrou praxi v oblasti smluvního výzkumu. Podle oborového zastoupení a zájmu účastníků lze obecnými principy i specifiky různých odborných oblastí. Smyslem sdílení těchto zkušeností na úspěch u těch účastníků, kteří o smluvním výzkumu uvažují. Výsledky učení webináře Absolventi dokáží: • nalézt normy, které na Univerzitě Karlově vymezují podmínky, za nichž lze smluvní výzkum • rozvážit, za jakých okolností pro ně může být zapojení do smluvního výzkumu přínosem Přednášející: Prof. MUDr. Mgr. Zbyněk Tonar, Ph.D., Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni, Ústav embryologie a Biomedicínské centrum Vystudoval učitelství biologie a chemie pro SŠ na Západočeské univerzitě v Plzni, všeobecn na Univerzitě Karlově. Přes 20 let je vyučujícím na Lékařské fakultě v Plzni Univerzity Ka histologie, mikroskopické anatomie a embryologie. Zabývá se postupy výuky založené na důka based teaching a je řešitelem šesti úspěšných projektů pro inovaci výuky. Je také autorem učebních textů včetně učebnice Memorix histologie, oceněné Cenou Jaroslava Jirsy za nejlep 2016 ve vědách lékařsko-farmaceutických. V magisterském programu byl školitelem 33 studentských vědeckých prací; v doktorském studi školitelem či konzultantem šesti obhájených dizertací a pěti dalších běžících. Spolupracuj spolky českých i zahraničních studentů a přednáší na Univerzitě třetího věku, Juniorské un Mezinárodní letní škole experimentální chirurgie LF UK v Plzni. V letech 2006-2019 abslovo 13 stáží jako výzkumník či učitel na Veterinární univerzitě ve Vídni. V kategorii Nejlepší pracovník získal Cenu Wernera von Siemense pro rok 2018. Založil a vede Laboratoř kvantita kde se zabývá např. prokrvením normálních i nádorových vzorků, hojením tkání a orgánů s vy biomateriálů a eticky ospravedlnitelným designem in vivo experimentálních studií. V letech garantem 20 projektů smluvního výzkumu pro zadavatele z komerční sféry i veřejných institu zadavatele ze zahraničí. Koníčky: sport, hudba. Bibliometrické údaje viz profily v databáz o Web of Science (Researcher ID: I-2728-2017) o PublOns Profile https://publons.com/author/1267747/zbynek-tonar o ResearchGate https://www.researchgate.net/profile/Zbynek_Tonar o ORCID ID orcid.org/0000-0002-7200-9894 Program byl ukončen. V případě dotazů či zájmu o program kontaktujte: Mgr. Kristýna Odcházelová [ MAIL "kristyna.odchazelova(zavinac)ruk.cuni.cz"]