Kritické myšlení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Anotace: Kurz ve dvou blocích představí akademickým pedagogům principy kritického myšlení (KM) a uk způsoby lze u studentů podpořit osvojení si těchto principů i v rámci oborově specifické v součástí lekcí budou diskuse umožňující sdílet a rozvíjet příklady, jakým způsobem nejlépe KM v rámci VŠ výuky. Část lekce se bude týkat psychologie uvažování, aby bylo zřejmé, že to, jak skutečně myslí toho, jak bychom myslet měli, a jaké z toho plynou překážky pro kritické myšlení v každode akademické práce. Další podstatnou částí lekce bude teorie argumentace, neboť správná a důsledná argumentace způsob, jak kriticky posoudit a vyznat se v tématu mimo náš obor. Znalost principů argumen argumentujícím lépe reflektovat stěžejní body nějakého argumentu, slabiny, jeho směřování klíčové jeho rozvíjení a posouzení platnosti předkládaného závěru. Na metodě konkrétního oboru lze jako na příkladu ukázat, že to, proč se v rámci oboru děla způsobem má své důvody vystopovatelné k principům KM. Přednášející: Ondřej Havlíček, Ph.D. Vystudoval obor Kognitivní informatika s vedlejší specializací Filozofie na VŠE v Praze a v oboru Neurokognitivní psychologie na LMU v Mnichově. Pracoval na post-doc projektech na a v NUDZ v Klecanech. Zabýval se mj. tématy zrakové pozornosti, volního jednání a vědomí, behaviorálních experimentů, EEG a fMRI. Nyní pracuje v oboru datové analytiky, statistiky učení. Řadu let se zajímá o témata vědy, pseudovědy a kritického myšlení. Mgr. Martin Vraný, Ph.D. Vystudoval obory Filozofie na FF UK a Ekonomická analýza na VŠE. Následně se na stážích na a University of Edinburgh v rámci doktorátu blíže věnoval kognitivní vědě. V letech 2010-2 semináře týkající se různých oblastí kognitivní vědy, v posledních dvou letech vede předná myšlení pro zahraniční i domácí studenty. Vedle toho se příležitostně účastní konferencí a pedagogy na středních školách s cílem rozšířit odbornost v kritickém myšlení mezi pedagogy mezi středoškoláky. Těmito aktivitami doplňuje svoji hlavní živnost, kterou je statistické algoritmické zpracování dat ("data science") pro různé české startupy. V případě zájmu o účast v programu se registrujte jako zájemce: zde [ URL "https://apps.po a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d985f19669ec?tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgr V případě nepříznivé epidemiologické situace změny vyhrazeny. Děkujeme za pochopení. Účast v programu je zdarma.