Odevzdávání písemných prací a testování v Moodle ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 1. Odevzdávání písemných prací Studenti musí být předem obeznámeni s průběhem odevzdávání písemných prací, s umístěním úk s pravidly splnění kontroly studia. Moodle je vhodný nástroj pro odevzdávání výstupů samos studentů. Prostředí Moodle není určené na přímé odevzdávání videí a jiných souborů značnéh výše. 2. Testování v Moodle Studenti musí být předem obeznámeni s průběhem odevzdávání písemných prací testování, s um v Moodle a s pravidly splnění kontroly studia. Je vhodné před zkouškovým testem zadat stud alespoň jeden cvičný test, aby se seznámili s prostředím Moodle. Doporučení pro sestavení zkouškového (zápočtového testu) • Volba vhodného typu testových úloh. Otázky s částečně správnými odpověďmi komplikují vyh Vhodné jsou zejména úlohy typu volba s více možností, s jednou správnou odpovědí a krátk odpověď. • Pokládat otázky tak, aby ověřovaly pochopení ne pouze znalost. • Využít banku úloh k náhodnému generování úloh stejné obtížnosti. • Využít možnost hromadného importu testových úloh do banky úloh. Pro zkouškový test je možné využít i dlouhé tvořené úlohy, které se sice sami nevyhodnotí, znalostí studentů více do hloubky. Před ostrým spuštěním je nutné funkčnost zkouškového testu ověřit, nejlépe z pohledu stude Přístup do testu by měl být časově omezen. Je možné stanovit časový limit pro absolvování existenci časového limitu musí být student upozorněn před zahájením testu, aby stihl test Pokud student v Moodle nevyvíjí žádnou aktivitu, je automaticky po 120 minutách odhlášen. absolvování testu stanovený počet pokusů. Test je možné zabezpečit heslem. V případě technických problémů v průběhu absolvování testu je nutné zvážit možnost náhradn Náhradní pokus lze zabezpečit individuálním nebo skupinovým přenastavením, není nutné test zpřístupňovat pro ostatní studenty. Po absolvování testu by studenti obeznámeni se svým výsledkem ve stanoveném termínu. Není sdělovat správné řešení testových úloh z důvodu jejich vyzrazení a znemožnění dalšího využ Výhoda testování v Moodle je, že při opravování lze opravovat postupně odpovědi na jednotl od všech studentů, tj. pedagog může ověřit, zejména u volně tvořených odpovědí, zda byla o položena, případně do jaké míry došlo ke spolupráci studentů při plnění testu. Výsledky kontrol studia je možné v Moodle archivovat do konce následujícího akademického r vyexportovat do excelový souboru.