Nástroj pro distanční zkoušení pomocí testů ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** MOODLE Moodle Test – celouniverzitní instalace Moodle na UK https://dl.cuni.cz/moodle/ [ URL "htt moodle/"] Modul test v LMS Moodle je velmi flexibilní nástroj, který má široké použití a dá se využí testování. Je však dobré dodržet některá opatření, která přispějí k eliminaci podvodného j studentů. Je nutné omezit přístup do testu na určitý čas a hodinu a v ideálním případě přístup do te znalostí hesla. Též je vhodné studentovi umožnit pouze jeden pokus absolvování testu při j Pro složení testu je též možné stanovit časový limit odpovídající časové náročnosti zadaný Moodle umožňuje zadávání různých druhů testových otázek. Ne všechny jsou ale vhodné pro on vysokoškolské výuce. „V kontextu vysoké školy je nejvýhodnější založit test na otázkách s odpovědí. Pro menší skupiny je možné doplnit o otevřené otázky.“ [1] Naopak otázky s mnoho odpovědi autoři knihy Testování při výuce medicíny nedoporučují používat vůbec, „neboť to těžko odhadnutelných problémů.“ Velkou výhodou online testů v Moodle je možnost zadávání náhodných otázek z banky úloh. Uč připravit dostatek úloh se stejnou obtížností k jednotlivým tématům, která budou testována testu pak může využít výběr několika náhodných otázek z každého tématu. Tímto způsobem lze že test sestavený z náhodných otázek bude mít velké množství různých variant a bude statis nepravděpodobné, aby dva studenti měli shodné zadání testu. Další výhodou tohoto typu online testů je automatické vyhodnocení odpovědí studenta. Stude výsledkem testu prakticky ihned po jeho odevzdání. Je však žádoucí, aby si učitel rozmysle dozví, kromě ověření správnosti svých odpovědi a svého bodového (procentuálního) zisku i s na testové otázky, které odpověděl chybně. Pro zamezení možnosti podvádění není doporučeno seznámit se správnými odpověďmi na testové otázky. Výhody: • časové omezení pokusu, • nastavení hesla, • automatické vyhodnocení, • možnost zadávání náhodných úloh z banky úloh. Nevýhody: • časová náročnost přípravy testu a tvorby banky úloh, • možnost opisování nelze zcela vyloučit, • z kapacitních důvodů systému Moodle není doporučeno testování velkých skupin (nad 50 stu V případě dotazů nebo pro získání podrobnějších informací se obracejte na podporu Moodle e help(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "moodle-help(zavinac)ruk.cuni.cz"] [1] Štuka Č, Vejražka M., Martinková P., Trnka J, Komenda M.; Testování při výuce medicíny, Praha, Karolinum, 2013, dostupné online: https://www.wikiskripta.eu/w/F %C3%B3rum:Testy#Typy_ot.C3.A1zek_a_jejich_vytv.C3.A1.C5.99en.C3.AD [ URL "https://www.wiki %C3%B3rum:Testy#Typy_ot.C3.A1zek_a_jejich_vytv.C3.A1.C5.99en.C3.AD"]