Harmonogram 2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Program je uskutečňován v celkovém rozsahu 84 hodin, tj. 112 výukových hodin. Výuka bude p formou. Distanční výuka ke každému tématu bude zahrnovat: 1) text k samostudiu, 2) online setkání, 3) závěrečný test. 1) Text k samostudiu pro dané téma Vám bude zaslán vždy sedm až deset dní před online setk dostatek času si text nastudovat a případně si připravit dotazy pro lektory. 2) Online setkání bude probíhat v prostředí MS Teams a bude společné pro obě skupiny. Term setkání jsou uvedeny níže, a to vždy od 12.30 do 16.30 hod. Online setkání bude mít násled Úvod do tématu kurzu (15 minut) Přednáška (60 minut) Přestávka (15 minut) Přednáška (60 minut) Přestávka (15 minut) Diskuze (75 minut) 3) Následující den po online setkání Vám zašleme test k vyplnění pro dané téma. Z důvodu naplnění závazných indikátorů v rámci projektu je nutné, aby každý účastník absol 80 výukových hodin, tj. 10 výukových dní. Pracovníci UK se mohou z důvodu naplnění závazných indikátorů projektu zúčastnit buď Progr sociálně-psychologických dovedností nebo Programu rozvoje manažerských dovedností. Zároveň aby zaměstnanci UK nebyli v rámci projektu již vykázaní jako indikátor 6000 v rámci jiné D podporou minimálně 80 hodin. Prosíme, aby se do programů hlásili především ti zaměstnanci, kteří ještě v rámci výše uve nebyli vykázáni za jinou dílčí aktivitu. Témata: Rozsah celkem: 14 výukových dní 1. Sociálně-psychologické dovednosti v komunikaci Interaktivní kurz sleduje rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pro prac účastníků, prohloubení sociálně-psychologických kompetencí. Pozornost je věnována typům os k práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktorům komunikace „tváří v tvář“. Kurz rovněž na dovednosti v roli prezentujícího. Termín: 27. 1. 2021 (ST) Místnost: MS Teams Lektorka: PhDr. Renata Kocianová, Ph.D. 2. Zvládání pracovního stresu Interaktivní kurz je zaměřen na identifikaci významných pracovních stresorů, na různé přís stresu a prevenci syndromu vyhoření, ať už v rovině úprav životního stylu, nácviku vhodnýc komunikačních dovedností nebo osvojení různých relaxačních technik. Kurz sleduje rozvoj du pozitivního náhledu na svět a prevenci syndromu vyhoření. Termín: 4. 2. 2021 (ČT) Místnost: MS Teams Lektor: PhDr. Jan Gruber, Ph.D. 3. Řešení pracovních konfliktů a mediace / 1 den Kurz je zacílen na zvládání pracovních konfliktů. Pozornost je zaměřena na pojetí konflikt strategie (styly) řešení konfliktů, vedení konfliktního rozhovoru, předcházení konfliktům využití a zásady mediace při řešení pracovních konfliktů. Termín: 8. 2. 2021 (PO) Místnost: MS Teams Lektorka: Mgr. Ivana Šípová, Ph.D. 4. I. Leadership – vedení lidí Kurz se zaměřuje na styly vedení, na jejich výhody a nevýhody pro vedoucího i pro jeho tým je uvědomění si vlastního stylu, jeho silných stránek a potenciálu k rozvoji. Dalšími téma „smyčka“ úkolování, její dílčí kroky a návody k jejímu efektivnímu zvládnutí, sdělování cí s námitkami při úkolování a kontrolní mechanismy. Termín: 17. 2. 2021 (ST) Místnost: MS Teams Lektoři: PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D. 4. II. Leadership – vedení lidí Kurz navazuje na kurz Leadership I. problematikou strategické motivace podřízených, s ohle individuální motivační rámce členů týmu, tématy poskytování zpětné vazby a dohod týkajícíc a rozvoje podřízených. Termín: 25. 2. 2021 (ČT) Místnost: MS Teams Lektoři: PhDr. Jan Gruber, Ph.D. 5. Personální činnosti vedoucího pracovníka, personální rozhovory s podřízenými Kurz se věnuje personální práci vedoucího pracovníka, dílčím personálním procesům a aktivi motivaci a stimulaci pracovníků. Důraz je kladen na vedení personálních rozhovorů s podříz rozhovor, rozhovor při nástupu pracovníka, rozhovory v průběhu adaptace pracovníka, hodnot disciplinární rozhovor, rozhovor s odcházejícím pracovníkem, propouštěcí rozhovor). Termín: 4. 3. 2021 (ČT) Místnost: MS Teams Lektoři: PhDr. Renata Kocianová, Ph.D. 6. Týmová práce a týmové chování, vedení týmů Stěžejními tématy kurzu jsou týmové role, jejich silné a slabé stránky. Sledováno je uvědo svých týmů optikou týmových rolí, práce s potenciálem nositelů týmových rolí tak, aby přis týmu, dobré týmové atmosféře a k celkovému úspěchu. Termín: 10. 3. 2021 (ST) Místnost: MS Teams Lektorka: PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D. 7. Vedení porad Kurz se zaměřuje na dovednosti vedoucího pracovníka ve vedení porad. Pozornost je věnována porady různého typu, metodám vedení porad, efektivním způsobům jejich vedení se zaměřením strukturovat, stanovovat jejich cíle, plánovat jejich naplnění, organizovat a kontrolovat Termín: 16. 3. 2021 (ÚT) Místnost: MS Teams Lektor: PhDr. Jan Gruber, Ph.D. 8. Time management Kurz se věnuje postupům a nástrojům plánování a využití času. Pozornost je zaměřena na roz „zlodějů času“, jejich odstraňování, matice plánování času s kvadranty důležitosti a naléh hospodaření s časem, na systém plánování času se zaměřením na dovednosti řídit svůj čas. K uvědomění si vlastních hodnot a priorit, zvládání svých rolí a cílů v pracovním i v osobní Termín: 23. 3. 2021 (ÚT) Místnost: MS Teams Lektorka: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. 9. Ekonomické minimum pro vedoucí pracovníky GDPR - Mgr. Jan Jindra Součást kurzu ve stručnosti přiblíží problematiku nařízení GDP. Kromě základních doporučen zásad bude pozornost zaměřena na některé příklady z dosavadní praxe. V další části budou nastíněny principy obecného fungování oboru spisové služby s důrazem n předpisy a výklad základních pojmů souvisejících se správou listinných i digitálních dokum diskuze budou zodpovězeny nejčastější dotazy související s problematikou ochrany osobních Zadávání veřejných zakázek - Mgr. Zdeněk Cvejn Při pořizování zboží a služeb je UK v postavení veřejného zadavatele, a tudíž je povinna v finanční prostředky v souladu s právním řádem, zejména se zákonem o zadávání veřejných zak znění v souladu se zásadami dobrého hospodaření, principy 3E - tj. účelně, efektivně a hos I zaměstnanci UK se při pořizování zboží a služeb musí řídit výše uvedenými předpisy a rov Pravidly pro zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity Karlovy. Z tohoto důvodu bude kurz zaměřen na základní seznámení s předpisy a pravidly pro zadávání zakázek. Bude se věnovat informacím, co je veřejná zakázka, jaké jsou její druhy a finančn při pořizování zboží a služeb správně postupovat a jakým chybám se vyhnout. Ing. Helena Stuchlíková Posluchač se seznámí se základními otázkami hospodaření z pohledu ekonomických oddělení 1) Základní orientace v předpisech o hospodaření UK 2) Pohled na UK zákonem o účetnictví 3) Dvě základní daně na UK – daň z příjmu a daň z přidané hodnoty 4) Rozdíl mezi základem daně a výsledkem hospodaření 5) Vybrané problémy ze zákona o správě daní – daňový řád 6) Diskuze v průběhu celého semináře Termín: 30. 3. 2021 Místnost: MS Teams Lektoři: Mgr. Zdeněk Cvejn, Mgr. Jan Jindra, Ing. Helena Stuchlíková 10. Právní minimum pro vedoucí pracovníky Termín: 7. 4. 2021 Místnost: MS Teams Lektorka: Mgr. Romana Náhlíková Kaletová 11. Řízení projektů Kurz je zacílen na klíčové parametry projektového řízení. Věnuje se jednotlivým fázím proj nástrojům a technikám, problematice integrace projektu v prostředí jeho realizace (v organ marketingu projektu pro jeho akceptování. Představena jsou rovněž témata strategie řízení Termín: 12. 4. 2021 (PO) Místnost: MS Teams Lektor: Ing. Eduard Česnek Podpořeno projektem Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu prá Reg. číslo: CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362