Testování ve vysokoškolské výuce ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Nedílnou součástí vysokoškolské výuky je i hodnocení znalostí studentů. To se provádí různ od ústního zkoušení přes písemné testování až po rozličné formy praktického zkoušení. Test pro ověření, zda student dosáhl znalostí a dovedností potřebných pro pokračování ve výuce povolání. Mohou také poskytovat cennou zpětnou vazbu učitelům i studentům a stávají se pak řízení výuky a pro její soustavné zkvalitňování. ****************************************************************************************** * Testování ve vysokoškolské výuce I. ****************************************************************************************** Anotace Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout a vytvořit testové úlohy, jejichž cílem je měřit znalosti a dovedností objektivně, spravedlivě a repr Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testu a jednotlivých úloh a výsledky těchto analý při zlepšování testových úloh a celých testů. Webináře se dotknou všech kroků tzv. testové plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci klasifikačních mezí, ad jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Důraz je kladen na to, aby úča většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi. Lektoři: RNDr. Čestmír Štuka, Ph.D., MBA Vystudoval fyziku na Matematicko-fyzikální fakultě UK v Praze. Ve svém profesním životě mě vzrušující témata. Nejprve pracoval na využití rázových vln v medicíně. Později se posunul informačních technologií a výuce informatiky na 1. LF UK. Spolu s Martinem Vejražkou vytvo portál WikiSkripta. V souvislosti s přechodem atestací na fakulty se začal zabývat testová psychometrií. Společně s ostatními přednášejícími připravili příručku Testování na lékařsk Zajímá se o historii, paragliding a fotografování. MUDr. Martin Vejražka, Ph.D. Vystudoval všeobecné lékařství na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, na téže absolvoval i doktorské studium v oboru biochemie a patobiochemie. Ve výzkumu se zabývá úlo radikálů a reaktivních forem kyslíku na vzniku některých onemocnění i ve fyziologických pr toho, že vyučuje lékařskou biochemii, se také věnuje elektronické podpoře výuky medicíny. zrodu WikiSkript, dnes nejnavštěvovanějšího webu pro pregraduální studium medicíny. Mezi j společenský tanec a klasická lingvistika. Dovolenou trávil nejraději na horách, absolvoval velehor; v současnosti ovšem relaxuje spíše s rodinou na chatě a na malé dřevěné plachetni Lektoři programu vydali na začátku roku 2022 publikaci Testování a hodnocení studentů na U je přístupná v open access režimu viz https://karolinum.cz/autori/stuka-cestmir-7826 [ URL karolinum.cz/autori/stuka-cestmir-7826"] TERMÍN ČAS TÉMA SETKÁNÍ 15:00 - 1I. Kvalitní testová úloha 15:00 - 1II. Od jedné úlohy k testu 15:00 - 1III. Analýza testu prakticky Forma: DISTANČNÍ - ZOOM Registrace byla ukončena. Program proběhl. V případě dotazů či zájmu o program se obracejte na: Mgr. Kristýna Odcházelová [ MAIL "kristyna.odchazelova(zavinac)ruk.cuni.cz"] Účast v programu je zdarma.