• Facebook
    • Twitter
    • YouTube
    • LinkedIn
    • Navigator
    • Kalendář

    Kalendář

    ‹  Září 2022  ›

    ČtSoNe
    1234
    PoÚtStČtSoNe
    567891011
    PoÚtStČtSoNe
    12131415161718
    PoÚtStČtSoNe
    19202122232425
    PoÚtStČt
    2627282930

    14. září 2022 – 15. září 2022

    How to support teaching and learning in higher education

    The aim of the programme is to support doctoral students at Charles University who are relatively new to university teaching but they are expected to teach within this academic year. This programme will provide basic understanding of the principles of learning and offer practical teaching strategies in various settings. Topics and working methods will contribute to the participants’ teaching self-efficacy and support the achievement of the learning outcomes.


    28. listopadu 2022

    Flipped classroom / převrácená třída - online workshop

    Program se zaměřuje na techniku převrácené třídy/ flipped classroom, v čem spočívá a jaké místo v ní mají distanční prvky. Na praktických příkladech bude vysvětleno, proč zvyšuje účinnost výuky. Zmíněna budou i o nejčastější úskalí této techniky a bude probráno, jak se jim vyhnout.


    8. prosince 2022

    Jak (se) učit a neztrácet tím čas

    Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání.


    30. ledna 2023

    Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti (pro pokročilé učitele)

    Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a načerpávat inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na tyto otázky: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin?


    13. února 2023 – 17. února 2023

    English for Academic Writing

    The programme will teach you how to plan, organize, and write clear, well-structured, and accurate texts for publication. Realistic communicative activities will help you present your ideas with clarity and precision.


    20. února 2023

    Writing Effective Literature Reviews

    This three-hour workshop is designed to help academics and Ph.D. students, especially non-native English speakers, on how to write an effective academic literature review.

    We will focus on:

    - the best approach to writing a review

    - specific language commonly used

    - ways to avoid plagiarism

    - other elements of good academic writing style


    27. února 2023

    Presentation skills for academics and researchers

    This programme is focused on how to structure an effective academic presentation and build confidence in presenting in English.


    28. února 2023

    Jak dobře vést praxe studentů?

    Vysokoškolská výuka už není, co bývala. Namísto dlouhých teoretických výkladů od katedry dnes řada učitelů zařazuje do svých seminářů, ale i přednášek praktické úkoly. Mnozí zjišťují, že je pak učení víc baví, pozitivní ohlasy pak přicházejí rovněž ze strany studentů. Přesto ale i velmi prakticky orientovaná výuka naráží na své meze. Jak ve třídě plné podobně starých studentů „nasimulovat“ setkání se skutečným klientem z masa a kostí (se spoustou reálných problémů a otázek)? Jak zpřítomnit kulturu nemocnice, laboratoře či odboru na ministerstvu? Jak studenty nepozorovaně vystavit skutečným odborným morálním dilematům, která na ně jejich profese jistě přichystá? To je zkrátka nutné zažít „na místě samém“.


    1. března 2023

    Leadership

    Kurz se zaměřuje na styly vedení, na jejich výhody a nevýhody pro vedoucího i pro jeho tým. Sledováno je uvědomění si vlastního stylu, jeho silných stránek a potenciálu k rozvoji. Dalšími tématy kurzu jsou „smyčka“ úkolování, její dílčí kroky a návody k jejímu efektivnímu zvládnutí, sdělování cílů a vizí, práce s námitkami při úkolování a kontrolní mechanismy.


    9. března 2023

    Řešení pracovních konfliktů a mediace

    Kurz je zacílen na zvládání pracovních konfliktů. Pozornost je zaměřena na pojetí konfliktu, jeho zdroje, strategie (styly) řešení konfliktů, vedení konfliktního rozhovoru, předcházení konfliktům a rovněž na využití a zásady mediace při řešení pracovních konfliktů.


    14. března 2023

    Cooperative learning and how to use it

    Cooperative learning is an approach that is based on natural human interactions in which students work together to solve problems, thereby improving not only their knowledge but also social skills. They are encouraged to divide roles, plan their work, divide subtasks, support each other, resolve conflicts, combine sub-results into a larger whole, evaluate the contribution of individual members, etc. This approach, unfortunately, is still not commonly utilized in class even though different modes of cooperation are commonly encountered outside school, especially at work. 


    21. března 2023

    Teaching critical thinking through digital media literacy

    The recent historical effects in Europe and the world have resulted in an immense increase in the amount of news targeting a variety of audience. Since the existence of mass media, checking the validity of sources and manipulating the public opinion has been in the centre of attention. However, in the 21st century, the critical understanding and evaluation of online multimedia content has become a basic literacy skill.


    23. března 2023

    Podpora well-beingu studentů jako nová pedagogická kompetence

    Univerzity v poslední době zaznamenávají zvýšený zájem o studium tohoto fenoménu a samy chtějí well-being svých studentů a pedagogů aktivně podporovat. V tomto dvoudílném semináři zaměříme pozornost na podporu well-beingu studentů.


    29. března 2023

    Design vysokoškolského kurzu sdíleného v meziuniverzitní alianci 4EU+

    Smyslem tohoto kurzu je soupis kroků, jejichž respektováním se lze, z pohledu vyučujícího, co nejvhodněji přiblížit standardům obvykle očekávaným od mezinárodních kurzů. Konkrétně pak: 1) formulace výsledků učení jako základního východiska pro ověření kompetencí absolventů kurzu; 2) způsoby designu nově vznikajícího kurzu či úpravy kurzu stávajícího, a to jak za situací, kdy je sdílený kurz tvořen a vyučován jen ze strany UK, tak pro situaci, kdy se na něm podílí více pracovišť.


    6. dubna 2023

    Faktory pracovní zátěže a zvládání pracovního stresu

    Kurz je zaměřen na identifikaci základních faktorů pracovní zátěže a jejich specifikaci, na fyziologické reakce typické pro stresové situace a na techniky jejich zvládání či odbourání. Kurz je zacílen na zvýšení všímavosti účastníků vůči funkčním způsobům zvládání stresových situací a na práci s osobní energií ke zvládání náročných situací v pracovním životě.


    12. dubna 2023

    Právní minimum

    Kurz je zaměřen na základní oblasti pracovního práva. Cílem je seznámit vedoucí zaměstnance s právy a povinnostmi zaměstnavatele, vedoucích i řadových zaměstnanců, které vyplývají s platných právních předpisů, včetně úpravy vzniku a zániku pracovního poměru, úpravy pracovní doby, odměňování, překážek v práci a dovolené.


    12. dubna 2023

    Active learning

    Universities are expected to educate skilled graduates who possess great problem-solving skills. This is possible when appropriate methods of teaching are chosen and students are active and involved in the teaching-learning process. Many years of research proves that students should do more in class than just listen. They should read, write, discuss and engage in problem-solving activities. Most importantly, to be actively engaged, students need to undertake higher-order thinking tasks such as analysis, synthesis and evaluation. Thanks to active learning, not only do we improve students’ participation in class, but also develop their core transversal competencies.


    17. dubna 2023

    Use and Abuse of Presentations

    Slides frequently serve as the foundation for lectures and lesson plans. Are we, as teachers, aware of what it means - and imply - to use this tool? Are we able to make use of it in a way that is truly functional to student learning? In this workshop we will together develop a constructive approach to PowerPoint in the specific context of academic teaching, taking into account what the so-called "Cognitive Style of PowerPoint" means.


    19. dubna 2023

    Vzdělávací program pedagogických dovedností (LS AR 2022/2023)

    Zatímco učitelé na středních, ale i základních školách musí projít důkladnou didaktickou přípravou, u vysokoškolských učitelů to vesměs požadováno není. Přitom začít vyučovat bez odborné přípravy není vůbec snadné; někdy to může být dokonce mimořádně obtížné. A právě proto existuje tento kurz. Ať už vás výuka teprve čeká a chcete se na ni s předstihem dobře připravit, nebo už učíte a chtěli byste svoji výuku posunout na vyšší úroveň, nabízíme vám kurz, který vám pomůže toho dosáhnout.


    3. května 2023

    Školení v oblasti pracovních cest a cestovních náhrad

    Seminář je určen všem, kteří chtějí získat komplexní informace nebo si prohloubit znalosti v oblasti pracovních cest a cestovních náhrad při tuzemských i zahraničních pracovních cestách. 


    4. května 2023

    Time management

    Kurz se věnuje postupům a nástrojům plánování a využití času. Pozornost je zaměřena na rozpoznávání „zlodějů času“, jejich odstraňování, matice plánování času s kvadranty důležitosti a naléhavosti, metody hospodaření s časem, na systém plánování času se zaměřením na dovednosti řídit svůj čas. Kurz sleduje uvědomění si vlastních hodnot a priorit, zvládání svých rolí a cílů v pracovním i v osobním životě.


    5. května 2023

    Vyjednávání jako komunikační technika II. - pro pokročilé

    Kurz je určený absolventům první části základů vyjednávání, na které navážeme praktickým nácvikem a tréninkem různých vyjednávacích situací pomocí modelových her či rozboru reálných situací z praxe. 


    15. května 2023 – 31. května 2023

    Vzdělávací program pedagogických dovedností LS AR 2022/2023, II. běh

    Zatímco učitelé na středních, ale i základních školách musí projít důkladnou didaktickou přípravou, u vysokoškolských učitelů to vesměs požadováno není. Přitom začít vyučovat bez odborné přípravy není vůbec snadné; někdy to může být dokonce mimořádně obtížné. A proto existuje tento kurz. Ať už vás výuka teprve čeká a chcete se na ni s předstihem dobře připravit, nebo už učíte a chtěli byste svoji výuku posunout na vyšší úroveň, nabízíme vám kurz, který vám pomůže toho dosáhnout. Přiblíží vám stěžejní poznatky vysokoškolské didaktiky založené na evidence-based přístupu. Také vám umožní přicházet s vlastními otázkami či tématy a společně na ně hledat odpověď.


    18. května 2023

    Základy projektového řízení

    Kurz je zacílen na klíčové parametry projektového řízení. Věnuje se jednotlivým fázím projektu, základním nástrojům a technikám, problematice integrace projektu v prostředí jeho realizace (v organizaci) a marketingu projektu pro jeho akceptování. Představena budou rovněž témata strategie řízení projektu.


    22. května 2023

    Differentiation of Instructions

    One of the key factors ensuring the high quality of education is addressing the variety of different educational needs of all learners. Contemporary theories of teaching/learning emphasize the fact that each learner has different needs and abilities which must be properly addressed in the process of education. The aim of the workshop is to present methods of differentiation of instructions that help to achieve this goal.


    24. května 2023

    Sociálně-psychologické dovednosti v komunikaci

    Interaktivní kurz sleduje rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pro pracovní život účastníků, prohloubení sociálně-psychologických kompetencí. Pozornost je věnována typům osobností ve vztahu k práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktorům komunikace „tváří v tvář“.


    25. května 2023

    Personální činnosti vedoucího pracovníka, personální rozhovory s podřízenými

    Kurz se věnuje personální práci vedoucího pracovníka, dílčím personálním procesům a aktivitám, pracovní motivaci a stimulaci pracovníků. Důraz je kladen na vedení personálních rozhovorů s podřízenými (výběrový rozhovor, rozhovor při nástupu pracovníka, rozhovory v průběhu adaptace pracovníka, hodnotící rozhovor, disciplinární rozhovor, rozhovor s odcházejícím pracovníkem, propouštěcí rozhovor).


    20. srpna 2023 – 23. srpna 2023

    Letní škola vysokoškolské pedagogiky

    Srdečně vás zveme na letní setkání plné inspirace a nových poznatků. Pozornost bude zaměřena na témata: výuka na vysokých školách a rozvoj pedagogicko-psychologických dovedností. Tento meziuniverzitní event spolupořádá CCŽV UK (platforma Paedagogium) a CŽV ZČU (platforma Pedadesk). Těšíme se na Vás!


    26. září 2023

    Národní finále FameLab 2023

    Soutěžní vědecká stand-up přehlídka FameLab se letos podruhé odehraje na půdě Univerzity Karlovy. Hostit ji bude Fakulta humanitních studií již 26. září 2023. Přijďte podpořit devět nadějných popularizátorů vědy a dát jim svůj hlas.


    Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
    Sdílet na: